بین الملل

چین تعرفه‌های آمریکا را کاملا غیرقابل قبول دانست

وزارت تجارت چین، از برنامه آمریکا برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین، انتقاد کرد و آن را کاملا غیرقابل قبول دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، وزارت تجارت چین از برنامه آمریکا برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین، انتقاد کرد و آن را کاملا غیرقابل قبول دانست. چین در عین حال وعده داد برای حفاظت از منافع ملی خود، پاسخی آینه‌وار به این تعرفه‌ها خواهد داد.

در بیانیه وزارت تجارت چین آمده است: طرف چینی با این اقدام آمریکا، شوکه شده و به منظور حفاظت از منافع اصلی این کشور و منافع اصلی مردم، دولت چین مثل همیشه مجبور است اقدامات متقابل لازم را انجام دهد.

همچنین بخوانید

پکن با غیرمنطقی دانستن اقدام واشنگتن، هشدار داد که آمریکا در مرحله اول با اقدامات محافظه‌کارانه و حمله مداوم به تجارت آزاد، به خود ضربه می‌زند. در عین حال ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم با همکاری با یکدیگر، از قوانین تجارت آزاد و سیستم تجارت چندجانبه دفاع کرده و با هم با هژمونی تجاری مقابله کنیم.

سه‌شنبه شب دولت ترامپ، لیستی از صاردات چین که ارزش آن ۲۰۰ میلیارد دلار بود را منتشر کرد که قرار است بر آنها تعرفه ۱۰ درصدی وضع شود. این اقدام گامی دیگر در راستای آن‌چه پکن آن را «بزرگترین جنگ تجاری تاریخ اقتصاد» خوانده، است. در ۶ جولای واشنگتن به ۳۴ میلیارد دلار از واردات چینی تعرفه‌ای ۲۵ درصدی بست. در همان روز چین تعرفه‌ای مشابه بر وارداتی از آمریکا با حجم مشابه وضع کرد و اعلام کرد هر تعرفه دیگری را هم، به تناسب پاسخ خواهد داد.

چین تنها کشوری نیست که با عواقب سیاست‌گذاری‌های محافظه‌کارانه رییس‌جمهور ترامپ مواجه شده است. متحدان همیشگی آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا، هم مورد وضع تعرفه‌های سنگین واشنگتن، بر واردات فولاد و آلومینیوم، قرار گرفتند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا