امور زیربناییراه و ساختمان

در موقعیتی نیستیم که در برابر مبادلات هواپیمایی با ایران انعطاف نشان دهیم

دستیار بخش تامین مالی تروریسم در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: دولت آمریکا بعید است با درخواست جدید ATR برای فروش هواپیماهای مسافربری دارای موتورهای توربین‌دار موافقت کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از «فلایت گلوبال»، یکی از مقامات آمریکا گفته بعید به نظر می‌رسد دولت آمریکا مجوزی در حمایت از ادامه ارائه خدمات هواپیمایی به ایرلاین‌های ایرانی به کمپانی‌هایی نظیر «ایرباس» و «ای‌تی‌آر» بدهد. 

این مقام آمریکایی گفته دولت آمریکا بعید است با درخواست جدید ATR برای فروش هواپیماهای مسافربری دارای موتورهای توربین‌دار موافقت کند. 

بر اساس این گزارش این کمپانی‌ها اخیرا به ایران‌ایر هواپیما فروخته‌اند، اما آنها قادر به ارائه خدمات هواپیمایی به ایران در اثر سخت‌گیری‌های اخیر آمریکا علیه این کشور نیستند.

«مارشال بیلینگزلی» دستیار بخش تامین مالی تروریسم در وزارت خزانه‌داری آمریکا به «فلایت گلوبال» گفته بود: شرکت‌های سازنده هواپیما باید برای ساپورت هواپیماهایی که به ایران فروخته‌اند، از ما مجوز بگیرند. در حال حاضر من فکر می‌کنم در موقعیتی نیستیم که چنین مجوزهایی صادر کنیم.

وی همچنین گفته بود بعید است آمریکا با درخواست‌های اخیر از سوی ATR که خواستار فروش هواپیماهای توربین‌دار به ایران است، موافقت کند.

«بیلینگزلی» گفته که ما در موقعیتی نیستیم که در برابر مبادلات با ایران در حال حاضر انعطاف نشان دهیم.

بر اساس تحلیل‌های ناوگان هوایی، بین مدت زمانی که توافق هسته‌ای اجرایی شده و زمانی که ترامپ خروج آمریکا از توافق را اعلام کرده، ATR هشت هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ به ایران‌ایر فروخته و ایرباس یک هواپیمای A۳۲۱  مسافربری را به ایران تحویل داده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا