اقتصاد کلان

افت شدید صادرات میعانات گازی

 

معاون سازمان توسعه تجارت ایران از افت ۲۶.۶ درصدی صادرات میعانات گازی طی سه ماهه نخست سال جاری در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا مودودی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به ثبت ۱.۶ میلیارد دلاری صادرات میعانات گازی در این مدت افزود: سهم بخش مزبور از مجموع سبد صادراتی ۱۳.۴ درصد بوده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: امسال بخش پتروشیمی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته با افت ۵.۶ درصدی مواجه شد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سهم بخش پتروشیمی در مجموع سبد صادراتی سه ماهه نخست سال جاری ۳۰ درصد و حجم صادرات در این حوزه ۳.۵ میلیارد دلار گزارش شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به رشد ۷.۲ درصدی صادرات سایر اقلام از قبیل صنعتی، معدنی و کشاورزی در بازه زمانی سه ماهه سال جاری افزود: خوشبختانه این بخش با سهم ۵۶.۵ درصدی از مجموع سبد صادراتی ۶.۶ میلیارد دلار صادرات را در این مدت تجربه کرده است.

مودودی با بیان اینکه مبنای ارزش صادرات و واردات کشور بر اساس دلار است، اظهارداشت: میزان واردات و صادرات طی سه ماهه نخست سال جاری به ترتیب ۱۱ میلیارد و ۲۵۳ و ۱۱ میلیارد و ۶۱۸ میلیون دلار بوده است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی با بیان اینکه ایران در چهار دهه پس از انقلاب رشد ۱۰ هزار درصدی صادرات غیر نفتی را تجربه کرده است، یادآورشد: صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری غیر نفتی کشور در سال ۱۳۵۷ امروز از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذشته است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا