بین الملل

قیمت نفت بیش از ۱ درصد سقوط کرد/کاهش ذخایر نفت آمریکا

پس از این‌که دولت ترامپ از وضع تعرفه‌های جدیدی علیه واردات چینی خبر داد، قیمت نفت سقوط کرد و برنت بیش از ۱ درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز،  پس از این‌که دولت ترامپ از وضع تعرفه‌های جدیدی علیه واردات چینی خبر داد، قیمت نفت سقوط کرد و برنت بیش از ۱ درصد از ارزش خود را از دست داد.

چشم‌انداز وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی، با تشدید تنش‌های تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان، بازارهای سهام و کالا را پایین برد.

همچنین بخوانید

در معاملات صبح امروز قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، ۷۵ سنت یا ۱ درصد سقوط کرد و به ۷۸.۱۱ دلار رسید. این درحالی است که امروز این شاخص نفتی تا ۷۷.۶۰ دلار هم سقوط کرده بود. قیمت نفت خام آمریکا هم در هر بشکه ۵۵ سنت افت کرد و به ۷۳.۵۶ دلار رسید.

البته اخبار دیگری هم بودند که به افت قیمت نفت دامن زدند؛ در اخباری که دیشب منتشر شد، آمریکا اعلام کرد درخواست‌ کشورها برای معافیت از تحریم نفتی ایران را در نظر خواهد گرفت.

پیش از این واشنگتن اعلام کرده بود که همه کشورها باید تا ۴ نوامبر واردات نفت خود از ایران را به صفر برسانند و هیچ معافیتی در کار نخواهد بود.

اما در عین حال در کنار این اخبار، بازارهای نفت با خبر تقویت کننده قیمت هم روبرو شدند؛ موسسه سوخت آمریکا اعلام کرد در هفته گذشته ذخایر نفت خام تجاری آمریکا، ۶.۸ میلیون بشکه کاهش یافته است. این درحالی است که داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز و در ساعت ۱۸ به وقت تهران، اعلام خواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا