انرژی

کاهش ۶۰ درصدی تولید انرژی برق آبی

معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو از کاهش بیش از ۶۰ درصدی تولید انرژی در نیروگاه های برق آبی کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هدایت فهمی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: میزان بارندگی در کشور امسال نسبت به متوسط درازمدت ۳۰ درصد با افت مواجه است.

وی همچنین اظهارداشت: افزایش دما و کاهش بارش موجب افت شدید جریان آب رودخانه ها و همینطور تقلیل ۵۰ درصدی حجم ذخایر آب پشت سدهای کشور شده است.

همچنین بخوانید

معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد از مجموع انرژی الکتریکی تولیدی کشور مربوط به نیروگاه های برق آبی است.

وی در ادامه افزود: افت ۵۰ درصدی ظرفیت واقعی آب سدها منجر به کاهش بیش از ۶۰ درصدی تولید انرژی در این واحدهای نیروگاهی شده است.

فهمی بیان داشت: انرژی برق آبی در ساعات پیک مصرف برق وارد مدار شده و از افت شبکه جلوگیری و مانع خاموشی برق می شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: کاهش ظرفیت تولید انرژی برق آبی از جمله دلائل خاموشی های اخیر برق در سطح کشور است.

معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو افزود:ایران در یک منطقه خشک و کم آب جهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: مقابله با اقلیم و کم آبی برای بشر امکان پذیر نیست هرچند از تمامی روش های موجود از جمله نمک زدایی از آب دریا، بازچرخانی آب و غیره برای استحصال و تولید آب در کشور بکارگرفته می شود.

فهمی در ادامه یادآورشد: سازگاری با کم آبی و همینطور کاهش مصارف غیر معقول و غیر ضروری از جمله راهکارهای قطعی و مناسب با پدیده کم آبی و خشکسالی در مملکت است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا