صنعتصنعت، معدن، تجارت

توافق مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و معاون وزیر دفاع

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و معاون وزیر دفاع بر هم افزایی و همکاری‌های مشترک توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی، در ابتدای این دیدار به معرفی سازمان مدیریت صنعتی پرداخت و گفت: سازمان مدیریت صنعتی از ابتدای تاسیس فعالیت خود را با نیروهای دانش گرا و افراد تاثیر گذار در صنعت آغاز کرده است و تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از بخش آموزش این سازمان فارغ التحصیل شده اند و بسیار خرسندیم که تعداد زیادی از مدیران ارشد صنعتی زمانی دوره های آموزشی مختلف را در این سازمان گذرانده اند که براین اساس، به زودی دستاوردهای ۵۵ ساله سازمان مدیریت صنعتی را مشخص و اعلام خواهیم کرد.

کیانی بختیاری تصریح کرد: برخی از انجمن ها و موسسات از جمله انجمن منابع انسانی، بنیاد تعالی و غیره در سازمان مدیریت صنعتی شکل گرفتند که به مروز زمان برخی از آنها از سازمان جدا شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در ادامه به اعلام آمادگی سازمان مدیریت صنعتی برای همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی در حوزه های مختلف مدیریت، مشاوره، همکاری های بین المللی، طرح سامانه ارتقا مدیریت بنگاه ها، شناخت و عارضه یابی، استراتژی تحول و ساختار، مدیریت تولید و عملیات، بازاریابی و فروش، مالی و اقتصادی، مدیریت دانش، خدمات کلینیکی و مهندسی ارزش، توسعه منابع انسانی، کانون های ارزیابی و … فعالیت های در خور توجهی دارد و در این حوزه ها آمادگی سازمان را برای همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام می دارم.

کیانی بختیاری با اشاره به اینکه مدیران منابع انسانی (HR) باید شریک استراتژیک دستگاه ها باشد، تصریح کرد: در صورتی که مدیران منابع انسانی به عنوان شریک استراتژیک دستگاه ها تلقی نشود کاری پیش نخواهد رفت کما اینکه بهترین مدل های سازمانی را طراحی کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی، از ورود این سازمان به حوزه های مختلف فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان از مهر سال جاری خبر داد و گفت: در این باره برنامه های متنوعی را طراحی و فعالیت های خود را توسعه خواهیم داد.

در ادامه این مراسم، سردار ابن الرضا، معاون منابع انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب ارتقا سازمان باید نخست از ارتقا مدیریتی آغاز شود در صورتی که امکانات و هزینه ها را به درستی توزیع کنیم اما به ارتقا مدیران بی توجه باشیم، سرمایه کشور را بیهوده صرف کرده ایم.

وی افزود: متاسفانه بیشترین تمرکز دانشگاه های کشور بر حوزه های آموزش و یادگیری است، این در حالی است که دانشگاه های پیشرفته روی مسایلی متمرکز می شوند که خروجی آن را در صنعت می توان حس کرد.
معاون منابع انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروزه بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان بر این عقیده اند که علم باید ۱۰ سال جلوتر از صنعت باشد تا مشخص شود در آینده به چه صنایعی نیاز بیشتری وجود دارد با این وجود، توقع ما در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فراتر از این موضوع است و معتقدیم؛ علم باید ۲۰ سال جلوتر از صنعت باشد تا بتوان مسیرهای میان بر را از امروز با راهبردهای تخصصی مشخص کرد.
وی همچنین بر هم افزایی میان بخش های حاکمیتی و به ویژه در خصوص موضوعات مدیریتی تاکید نمودند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا