انرژی

معرفی برندگان مسابقه آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی تا فردا

سرپرست برگزاری دومین دوره مسابقات آب شیرین‌کن‌های خورشیدی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از استقبال دانشجویان دانشگاه از این مسابقات خبر داد و افزود: اسامی تیم‌های برنده تا فردا اعلام شده و آن‌ها می‌توانند در صورت تمایل دستگاه خود را به منظور تجاری‌سازی به واحدهای صنعتی یا نهادهای دولتی ارائه دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر رضا حسینی ابرده هدف از برگزاری این مسابقات را تقویت خلاقیت‌های دانشجویان برای توسعه فناوری‌های مرتبط با راندمان بالاتر و ضایعات کمتر دانست و افزود: در این دوره از مسابقات ۱۱ گروه دانشجویی در سه رشته آب شرب، آب صنعتی و میزان هدررفت صفر آب یا Zero liquid discharge /ZLD به رقابت می‌پردازند که در دو رشته اول ۵ گروه و در رشته سوم به دلیل تخصصی بودن آن تنها یک گروه حضور دارد.

وی درباره روند برگزاری این مسابقات توضیح داد: هر کدام از گروه‌ها با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دستگاه‌های آب شیرین‌کن خود را که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، در معرض دید و به آزمایش گذاشته و تیم‌های برنده نیز تا پایان امروز و بعد از قضاوت گروه داوری مشخص خواهند شد.

همچنین بخوانید

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در هر رشته ۳ تیم اول تا سوم به عنوان برنده انتخاب شده و ضمن دریافت جوایزی از طرف برگزارکنندگان، می‌توانند گواهینامه علمی و صنعتی شرکت و برنده شدن در مسابقه را نیز دریافت کرده، در صورت تمایل دستگاه خود را به منظور تجاری‌سازی به واحدهای صنعتی یا نهادهای دولتی ارائه دهند.

حسینی ابرده با تاکید بر ضرورت استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما از برگزاری این مسابقه فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده‌های متعدد انرژی خورشیدی به‌ویژه با توجه به بحران آب موجود در کشور است.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور ما سالانه ۳۰۰ روز آفتابی دارد، متاسفانه از این انرژی فراوان استفاده بهینه نکرده‌ایم؛ این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی با داشتن تنها ۸۰ تا ۱۰۰ روز آفتابی سرمایه‌گذاری‌های بسیاری روی این نوع انرژی کرده‌اند.

سرپرست برگزاری مسابقات آب شیرین‌کن‌های خورشیدی افزود: در وضعیت کنونی بحران آب، باید به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از پساب‌ها بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اولین دوره مسابقات آب شیرین‌کن‌های خورشیدی اردیبهشت ۹۴ برگزار شد و دومین دوره آن امروز با حضور گروه‌های علاقمند برپا شده است که نتایج این مسابقه فردا (چهارشنبه) اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا