ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ساخت بزرگترین واحد تولید موبایل سامسونگ در هند

سامسونگ به‌منظور افزایش میزان تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند خود، قصد دارد بزرگترین واحد تولید موبایل در جهان را در هند احداث و راه‌اندازی کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت زد دی نت، شرکت سامسونگ اعلام کرده که می‌خواهد با راه‌اندازی بزرگترین کارخانه و واحد تولید موبایل در هندوستان به افزایش میزان تولید، فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند خود در جهان کمک کند و به همین دلیل هم قصد دارد در کنار مون جائه این – رئیس جمهوری کره جنوبی – و همچنین نارندرا مودی – نخست‌وزیر هند – این کارخانه را راه‌اندازی و بهره‌برداری کند.

گفته می‌شود این واحد تولید در شهر کوچک نویدا که در حوالی پایتخت هند، شهر دهلی، واقع شده، تاسیس شده است و ظرفیتی معادل تولید سالانه ۱۲۰ میلیون دستگاه خواهد داشت.

همچنین بخوانید

بلومبرگ در این باره گزارش داده است سامسونگ تصمیم گرفته است که گوشی‌های هوشمند زیر ۱۰۰ دلار و همچنین محصولات پرچمداری همچون گلکسی اس ۹ را در این واحد بزرگ تولید خواهد کرد.

هند با جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری و جای دادن بالغ بر ۴۰۰ میلیون کاربر یکی از بزرگترین بازارهای گوشی‌ هوشمند در جهان به شمار می رود. طبق گزارش و آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC، بیش از ۱۲۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در هند عرضه شده است که نشان می‌دهد این کشور می‌تواند با جای دادن یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید موبایل می‌تواند به قطب محصولات تکنولوژی تبدیل شود که هزینه تمام شده و نهایی برای تولید گوشی‌های هوشمند به حداقل می‌رسد.

البته مدت زیادی است که شرکت سامسونگ رتبه بزرگترین عرضه کننده و فروشنده موبایل را به شیائومی داده، چراکه شیائومی توانسته است با وجود اینکه مدت کمی از محبوبیتش گذشته، محصولات باکیفیت و ارزان قیمت خود را در این بازار عرضه کند و از استقبال  بی‌نظیری از سوی کاربران هندی برخوردار شده است.

از آنجا که تعرفه واردات موبایل در هند ۲۰ درصد است، بنابراین شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و شیائومی که به تولید گوشی‌های هوشمند در داخل خاک این کشور می‌پردازند، به اندازه سایر رقبای خود متحمل ضرر و زیان‌های مالی نخواهند شد و در ازای آن، به سودآوری بالایی نیز دست پیدا خواهند کرد. حتی اپل نیز روند ساخت گوشی در هند را آغاز کرده است و آیفون اقتصادی SE برای مدتی در این کشور تولید می‌شود و اخیرا هم آیفون در هند تولید شد.

بازار گوشی هوشمند در هند فرصت‌های بی‌شماری را برای شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند و به همین دلیل هم نظر بسیاری از غول‌های تکنولوژی را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا