بورسبورس اوراق

گرامیداشت پنجمین سالروز عرضه سهام تاپیکو در بورس

بازگشایی معاملات امروز سه شنبه ۱۹ تیرماه بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیران سرمایه‌گذاری نفت گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بورس تهران، در مراسمی نمادین پنجمین سالروز عرضه سهام سرمایه‌گذاری نفت گاز و پتروشیمی تأمین در بورس اوراق بهادار تهران، به محمود خدومی مدیرعامل تاپیکو سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.

سرمایه‌گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین با سرمایه به مبلغ ۸۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، یکی از ۵۰ شرکت برتر در بورس اوراق بهادار تهران است.

همچنین تاپیکو کسب عنوان برترین شرکت بورسی را براساس سرمایه ثبتی به خود اختصاص داده است.

سرمایه‌گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین در بین ناشران بورسی، جایگاه پنجمین شرکت به لحاظ بیشترین ارزش بازار به نام خود ثبت کرده است.

اعضای هیات مدیره سرمایه‌گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین شامل محمدحسن پیوندی رئیس هیأت مدیره (غیرموظف)، جواد داوری آشتیانی نایب رئیس هیأت مدیره (غیرموظف)، محمود مخدومی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره و اسلام خسروی عضو هیئت مدیره (موظف) است.

در حاشیه این مراسم محمود خدومی مدیرعامل سرمایه‌گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین ، به بیان شمای کلی از وضعیت و عملکرد تاپیکو پرداخت. وی به سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران حاضر در نشست مطبوعاتی مربوط به سالروز عرضه سهام تاپیکو به طور مبسوط پاسخ گفت.

این مراسم نمادین که در بورس های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت­ های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.

بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.

خاطرنشان می شود در این مراسم لوح یادبود سالروز عرضه سهام در بورس به سرمایه‌گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین اهدا شد.

شایان ذکر است شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ابتدا با نام شرکت پالایش روغن آبادان (سهامی خاص) تحت شماره ۲۲۴۶ مورخ چهارم دی ماه ۱۳۸۱ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی آبادان به ثبت رسیده است. در ادامه به موجب صورتجلسات مجمع عمومی فوق العاده اول آبان ۱۳۸۲ به شرکت سرمایه گذاری شیمیایی و سلولزی تامین تغییر نام داده و مرکز اصلی شرکت از آبادان به تهران منتقل شد. به استناد مصوبات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۰فروردین۱۳۸۳ نام شرکت از سرمایه گذاری شیمیایی و سلولزی تامین به سرمایه گذاری صنایع پتروشیمیایی و شیمیایی تامین تغییر، نوع شرکت به سهامی عام تبدیل و سال مالی آن پایان اردیبهشت ماه شد.

پیرو اجرای سیاست های شستا، شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمیایی و شیمیایی تامین با شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین ادغام شد و طبق مصوبات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ نام شرکت به سرمای گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین تغییر یافت.

این شرکت در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ به عنوان چهارصد و هفتاد و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با نماد «تاپیکو» درج و در تاریخ ۱۸تیر ۱۳۹۲ سهام آن عرضه اولیه شد.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا