صنعت، معدن، تجارتمعدن

اختصاص ۱۸۹۰ میلیون ریال برای ایجاد مرکز تخصصی تراش سنگ های قیمتی فردوس/ مرکز تخصصی سنگ های قیمتی خراسان جنوبی، مهر افتتاح می شود

سرپرست مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو از اختصاص ۱۸۹۰ میلیون ریال تسهیلات برای راه اندازی و ایجاد مرکز تخصصی و کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان خراسان جنوبی (شهرستان فردوس) خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو در چارچـوب برنامه ملی توانمندسازی منابع ‌انسانی شاغـل در معادن و صنایع‌ معدنی بخش‌خصوصـی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، حمایت های زیرساختی می کند.

وی ادامه داد: از این رو، تامین مالی برای راه اندازی و ایجاد مرکز تخصصی و کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، از جمله این اقدامات است که با هدف کمک به توسعه و اقتصاد شهرستان فردوس انجام می شود.

سرپرست مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: شهرستان فردوس، به عنوانی یکی از مناطق دارای ذخایر غنی از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، با کمبود دستگاه های تراش سنگ در استان مواجه است. همین امر موجب شده تا فعالان معدن بدون ایجاد ارزش افزوده، اقدام به خام فروشی این نوع سنگ ها کنند.

وی افزود: با فرآوری سنگ های تزئینی، علاوه بر درآمد زایی مناسب، اشتغال قابل توجهی برای جوانان منطقه ایجاد می شود.

ملاطاهری خاطرنشان کرد: مرکز یاد شده با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و فرمانداری شهرستان فردوس روز پنجشنبه ۵ مهر امسال (همزمان با سالروز عملیات ثامن الائمه، شکست حصر آبادان) و با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، نماینده مردم شهرستان فردوس در مجلس و نیز مسئولان استانی افتتاح شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا