بورسبورس اوراق

همایش بزرگ ناشران اوراق بهادار برگزار می شود

همایش بزرگ ناشران اوراق بهادار روز یکشنبه ۲۴ تیرماه جاری با حضور دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد شرکت های بورسی و فرابورسی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این همایش بزرگ ویژگی ها و مزیت های سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و آخرین وضعیت مقرراتی و الزامات اجرایی افشای اطلاعات ناشران تشریح خواهد شد.

سجام یک سامانه زیر ساختی در بازار سرمایه است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل،  آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود. از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

یادآور می شود ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه سجام از اوایل تیرماه جاری آغاز شده است. همچنین در اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی آمده است: کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادارو بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف ۶ ماه از تاریخ صدور این اطلاعیه با مراجعه به نشانی https://dara.csdiran.com/Sejam و با ورود اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

ثبت نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام کنند.

ثبت نام در “سـجـام” یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکلهای خود انتظام ، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوقهای سرمایه گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می کنند.

ثبت نام کنندگان پس از احراز هویّت، از ارائــه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت . نظر به اهمیّت و ضرورت ثبت نام در این سامانه موارد زیر به استحضار کلیه سرمایه گذاران و فعالان می رسد ؛

۱ –پس از گذشت ۶ ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیّه هیچ شخص حقیقـی و حقـوقـی نمی تواند بدون ثبت نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق های سرمایه گذاری و … را دریافت کند.

۲ – از تاریخ صدور این اطلاعیه ارائه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه از جمله  صدور کد معاملاتی در کلیه بورس ها، صدور واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، صدور کد سبدگردانی و … صرفاً پس از ثبت نام در این سامانه امکان پذیر خواهد بود .

۳ – نحوۀ مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب جهت احراز هویت ظرف یکماه آینده از طریق صدور اطلاعیّه و ارسال پیامک به استحضار ثبت نام کنندگان خواهد رسید.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و راهنمایی جهت ثبت نام در این سامانه با تلفن ۶۴۶۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا