صنعت، معدن، تجارتمعدن

طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا در اصفهان به بهره برداری می رسد

طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته صبا و چند طرح تولیدی و عمرانی در اصفهان امروز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، طرح توسعه فولاد صبا با هدف تولید کلاف نورد گرم، ورق‌های فولادی و ورق آجدار راه اندازی می شود. با بهره‌برداری از این فاز توسعه ای ظرفیت تولید در این کارخانه از ۷۵۰ هزار تن به ۱.۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

میزان سرمایه گذاری برای بهره برداری از طرح توسعه ای این کارخانه، ۱۴۶ میلیون یورو به صورت ارزی و ۲ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال به صورت ریالی و در مجموع ۲۲۰ میلیون یورو است. این طرح برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

همچنین بخوانید

پروژه‌های زیرساختی در زمینه احیا مستقیم، تصفیه و توزیع آب، توسعه پست برق و توسعه ایستگاه گاز برای راه‌اندازی این فاز به اجرا درآمد و همچنین خط آهن با هزینه ۷۱۱ میلیارد ریال ساخته شد.

شرکت دانیلی ایتالیا سرمایه گذار خارجی طرح و کنسرسیومی شامل شرکت‌های صفا فولاد، تامکار، میکا سازه و ساز اندیش پیمانکاری آن را برعهده داشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا