بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

در مجمع عمومی فوق‌العاده به‌پرداخت ملت با افزایش سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی شرکت موافقت شد

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت به‌پرداخت ملت، امروز ۱۶ تیرماه و با هدف افزایش سرمایه و تغییر اساسنامه شرکت برگزار شد. در این مجمع محمدعلی ترابیان مدیرعامل شرکت، آقای روحی معاون اداری مالی هلدینگ بانک ملت، آقای خلیلی نماینده سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت، آقای کردلویی معاون مالی اداری شرکت به‌پرداخت ملت و آقای ارغوانی و خانم داور از نمایندگان سازمان بورس حضور داشتند.

در این مجمع پس از ارائه توضیحاتی درباره سابقه فعالیت‌های شرکت به‌پرداخت ملت، طرح‌های پیشنهادی شرکت در خصوص افزایش سرمایه و همینطور اضافه شدن بخش‌های جدیدی به فعالیت‌های شرکت، به رای‌گیری گذاشته و درنهایت با افزایش سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی و همینطور اضافه شدن سه بند جدید به فعالیت‌های به‌پرداخت ملت موافقت شد.

همچنین بخوانید

در ادامه گزارش کامل این مجمع را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

 

افزایش سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی

در ابتدای این نشست توضیحاتی درباره سابقه چندین ساله شرکت به‌پرداخت ملت و خدماتی که ارائه می‌دهد داده شد و از ۲ میلیون نفری که عضو اپلیکیشن سکه این شرکت هستند و همینطور از ارائه خدمات بانکی ازجمله دستگاه خودپرداز، کیوسک غیرنقدی، CRS و پایانه‌های پرداخت هزینه پمپ بنزین‌ها گفته شد. همچنین در ادامه به این موضوع اشاره شد که از زمان تاسیس به‌پرداخت ملت، این شرکت حدود هفت یا هشت بار افزایش سرمایه داشته که درنهایت امروز به ۹۵ میلیارد تومان رسیده است و پیشنهاد شرکت بر این بوده که با افزایش سرمایه ۱۰۵ میلیارد تومانی از محل مطالبات حال‌شده سهامدار، این مبلغ در مجموع به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

البته در توضیح این افزایش سرمایه، از الزام بانک مرکزی، به‌عنوان نهاد قانون‌گذار، به تمامی شرکت‌های PSP اشاره شد که تمامی این شرکت‌ها بایستی بر اساس تعداد پایانه‌های فروششان و طبق یک فرمول به‌خصوص، میزانی از افزایش سرمایه را رعایت کنند و یا آن میزان سرمایه را داشته باشند و از آنجایی که به‌پرداخت ملت با این میزان سرمایه مد نظر بانک مرکزی فاصله زیادی دارد، تصمیم به افزایش سرمایه با هدف بالا بردن سطح درآمدی و توانایی در کسب درآمد بالا و همچنین حفظ رقابت با سایر شرکت‌های PSP گرفته است.

در ادامه برنامه از بخش‌هایی که شرکت قصد دارد تا این افزایش سرمایه را در آنها به‌ کار گیرد گفته شد که شامل نوسازی پایانه‌های قدیمی به تعداد ۲۲۰ هزار دستگاه، توسعه و بازسازی دستگاه‌های POS مستقر در ۳۵۰۰ جایگاه سوخت، تامین جریان نقدینگی و سرمایه در گردش و غیره بود.

همچنین پیش‌بینی شده است که با این افزایش سرمایه، شرکت در سال‌های ۹۷ و ۹۸، به‌ترتیب ۳۰ و ۲۴ درصد افزایش درآمد داشته باشد. پس از ارائه درخواست به مجمع، درنهایت با رای‌گیری سهامداران عمده حاضر، تنها با افزایش سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی به‌پرداخت ملت موافقت شد.

 

اضافه شدن سه بند جدید به فعالیت‌های شرکت

اما بند دیگری که در این مجمع به آن پرداخت شد، مربوط به اصلاح موضوع فعالیت شرکت بود. در این راستا، علاوه بر ارائه پشتیبانی کلیه خدمات ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، اعم از موارد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و شبکه، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی سایر امور مرتبط که جزو فعالیت‌های کنونی شرکت است، با موافقت سهامداران عمده، سه بند دیگر ازجمله تولید نرم‌افزار، حمایت مستقیم و غیرمستقیم از فعالیت‌های علمی و تبلیغاتی و خریدوفروش اوراق بهادار و سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات مالی نیز به فعالیت‌های شرکت اضافه شد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا