ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فیس‌بوک افراد بلاک شده را از حالت مسدود درآورد!

یک باگ جدید در شبکه اجتماعی فیس بوک افراد موجود در فهرست مسدودشدگان را از حالت بلاک خارج کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وب سایت Investopedia، به نظر می رسد که رسوایی و مشکلات فیس بوک یکی پس از دیگری آشکار و نمایان می شوند و این غول تکنولوژی را با چالش های جدیدی مواجه می‌کنند.

فیس بوک که در ماههای اخیر با رسوایی بزرگی که حاصل همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا مبنی بر افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران فیس بوک بود، روبرو شد و بارها بخاطر همین مساله در مقابل نمایندگان مجلس کنگره و سنای ایالات متحده آمریکا و همچنین نهادهای امنیتی کشورهای مختلف شهادت داد و از شرکت خود دفاع کرد.

همچنین بخوانید

اما حالا تازه ترین گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یک باگ و مشکل نرم افزاری جدید موجب شده است بیش از ۸۰۰ هزار نفری که در فهرست بلاک شده ها وجود داشتند، از حالت مسدود و بلاک درآمده اند و همین امر بار دیگر امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران فیس بوک را زیر سوال برده و به چالش کشید.

به طور معمول، کاربران تا زمانی که نخواهند نباید افرادی که بلاک کرده اند، از حالت بلاک و مسدود شدن درآیند اما فیس بوک به صورت کاملا ناخودآگاه بازهم شرایطی را ایجاد کرد که از اطلاعات خصوصی افرادی که نمی خواهند با هم در ارتباط باشند، سواستفاده شده و به آنها دسترسی پیدا شود.

بر اساس اعلام فیس بوک، این باگ بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر را از فهرست بلاک شده ها بدون اطلاع کاربرانی که آنها را مسدود و بلاک کرده اند، خارج کرده است و این اتفاق در حد فاصل تاریخ  ۲۹ ماه می (۸ خردادماه) تا ۵ ژوئن (۱۵ خردادماه) برای برخی کاربران رخ داده و صدای بسیاری از انها را درآورده است.  

فیس بوک در این خصوص تنها اطلاعیه کوتاهی را که نشان دهنده وجود این باگ و مشکل نرم افزاری است، منتشر کرد و از توضیح و تشریح آن تاکنون خودداری کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا