انرژی

محمدیان : وزارت نفت با برداشت آب مردم را از کشاورزی محروم کرده است

نماینده مردم رامهرمز با بیان اینکه وزارت نفت هیچ اقدامی در خصوص ایجاد امکانات رفاهی برای مردم انجام نمی دهد گفت: وزارت نفت با برداشت آب مردم را از کشاورزی محروم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس  گفت: آقای روحانی میزان فرصت‌هایی که در دل بحران وجود دارد در خود فرصت نیست. رمز آن است که بخواهیم  اراده انجام کار را داشته باشیم و مرد عمل باشیم. ثابت شده ملت ایران شیرمردان و شیرزنان عبور روزهای سخت هستند.

 وی افزود: امروز خوزستان با بیکاری، بدی هوا، کمبود آب و آلودگی آب شرب شرایط بسیار حساس و نگران‌کننده‌ای دارد. اگر بخواهید می‌توانید این شرایط را در خوزستان تغییر دهید. طی سه روز گذشته حادثه‌ای تلخ در بخش ابولفارس رامهرمز که منطقه نفتی و کوهستانی است رخ داده و  به دلیل آلودگی آب شرب بیش از ۳۰۰ نفر  در بیمارستان‌های رامهرمز اهواز بستری هستند و یک فاجعه انسانی در گرمای طاقت فرسای خوزستان رخ داد.

همچنین بخوانید

محمدیان  بیان کرد: عدم دسترسی مردم به آب سالم و منبع‌های غیر بهداشتی و روباز و کمبود نیرو نشانه‌ای از ضعف مدیریت در وزارت نیرو است. وزیر نیرو می بایست هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل اقدام کند. آقای رئیس جمهور از وزرای شما ناامید شده‌ایم. کدام شغل و پروژه جدید نفتی در منطقه ایجاد شده است؟ خبری از وعده دروغین ۲۰ هزار شغل توسط وزارت نفت در خوزستان نیست. صدها حلقه  چاه نفت در منطقه ابولفارس وجود دارد آب رودخانه کشاورزان ابولفارس برای تاسیسات عظیم نفتی برداشت می‌شود.

وزارت نفت با برداشت آب مردم را از کشاورزی محروم کرده است. ۹۰ درصد خانواده‌ها تحت پوشش کمیته امداد هستند. وزارت نفت هیچ گونه اقدامات خدماتی و رفاهی برای مردم ایجاد نکرده است و این  بی‌توجهی برای وزیر نفت شرم آور است. روز گذشته از بخش بازدید داشته‌ام و از این عزیزان در بیمارستان عیادت کردم ضمن تشکر از کادر درمانی که شبانه روز مشغول هستند نداشتن امکانات و اعزام بیماریان به اهواز در جاده های کوهستانی هزینه‌های سنگین به مردم وارد کرده است .

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا