امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

افزایش ۴۵ درصدی قیمت نهاده‌های دامی

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش ۴۵ درصدی قیمت نهاده‌های دامی مانند ذرت و کنجاله سویا خبر داد.

محمد یوسفی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان این مطلب که تولیدکنندگان مرغ گوشتی به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها متضرر می‌شوند، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از هزینه‌های تولید گوشت مرغ به نهاده‌ها اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ به لحاظ کمی و کیفی مطلوب ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون مرغ به وفور با قیمت نازل در بازار توزیع شده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با تاکید بر اینکه قیمت نهاده‌ها از آغاز امسال رشد فزاینده‌ای داشته است، ادامه داد: با این وجود قیمت مرغ به طور تقریبی دو برابر شده است.

وی همچنین گفت: هر کیلوگرم ذرت در مدت مشابه سال گذشته از سوی مرغداران ۷۰۰ تا ۷۵۰ تومان خریداری می‌شد در حالی که امروز یک هزار و ۳۰۰ تومان تحویل گرفته می‌شود.

یوسفی افزود: علاوه بر این هر کیلوگرم کنجاله سویا در مدت مشابه سال گذشته با قیمت یک هزار و ۳۵۰ تومان و هم اکنون به طور میانگین با نرخ دو هزار و ۸۰۰ تومان به مرغداری‌ها تحویل داده می‌شود.

وی اظهارداشت: ثبت سفارش و واردات کنجاله سویا که در اختیار واردکنندگان و عرضه کنندگان قرار دارد با دلار سه هزار و ۶۰۰ تومانی صورت گرفته است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام برای ذخیره سازی، مرغ را طبق قیمت تعیین شده از سوی ستاد تنظیم بازار خریداری می‌کند در حالی که این قیمت ها از شش هزار و ۸۰۰ تومان به هفت هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی طی سه ماهه گذشته قیمت ذرت ۴۰ درصد و نرخ کنجاله سویا نیز بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است، گفت: قیمت نهاده‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد افزایش داشته که نرخ تعیین شده کنونی مرغ با هزینه‌های تولید متناسب نیست.

یوسفی افزود: با دستور دولت قیمت مرغ باید ۱۰ درصد افزایش یابد که این میزان افزایش باوجود نرخ بالای نهاده‌ها مناسب نیست و موجب متضرر شدن مرغداران می‌شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هرروز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه‌کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا