خودروصنعت، معدن، تجارت

متخلفان واردات خودرو هنوز اعلام نشده‌اند/ ۶۴۰۰دستگاه خودرو چطور غیرقانونی وارد شد؟

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: شرکت‌های متخلف در ثبت سفارش واردات ۶۴۰۰ دستگاه خودرو هنوز از سوی دستگاه‌های مربوطه اعلام نشده و عوامل آن دستگیر نشده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، روز گذشته قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از بازداشت عوامل متخلف در واردات بیش از ۶۴۰۰ دستگاه خودرو خبر داده و اعلام کرده بود که این افراد از درون وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده‌اند که با دسترسی به اطلاعات دقیق و امکانات ویژه توانسته‌اند به این اقدام دست بزنند. در این‌باره مجتبی خسروتاج – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت -تصریح کرد که هنوز دستگاه‌های نظارتی مربوطه شرکت‌های متخلف را به این وزارتخانه اعلام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو در سال گذشته از سوی وزارت صنعت مشخص و به دستگاه‌های نظارتی مربوطه اعم از تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و گمرکات کشور برای رسیدگی به موضوع اعلام شد، اظهار کرد: این تعداد خودرو به صورت رسمی وارد کشور شده و حقوق گمرکی و ورودی را پرداخت کرده‌اند و ضوابط فنی و خدمات پس از فروش را داشته‌اند و تنها تخلفشان این بوده که در دو دوره ممنوعیت  ثبت سفارش، نسبت به ثبت سفارش اقدام کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک دوره از ثبت‌سفارش غیر قانونی این خودروها مربوط به زمانی بوده که ثبت سفارش فقط از سوی نمایندگی‌های رسمی مجاز بوده و دوره دیگر تخلف در ثبت سفارش نیز زمانی صورت گرفته که کلا ثبت سفارش واردات خودرو ممنوع بوده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا