بانکبانک و بیمهصوت

بانک توسعه تعاون پیشرو در طرح اشتغال روستایی

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در اجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون پیشرو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الله مهدیان در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: طرح اشتغال روستایی از اواخر سال گذشته در کشور کلید خورد.

وی همچنین اظهارداشت: برای ایجاد اشتغال در روستاها و تقویت اقتصاد روستاها ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: از مجموع این منابع ۵۰ درصد مربوط به منابع صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد بقیه از منابع داخلی موسسات عامل تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: موسسات عامل این طرح شامل بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید است.

مهدیان تصریح کرد: سهم بانک توسعه تعاون از این رقم دو هزار میلیارد تومان است که ۱۷ درصد مجموع این منایع را تشکیل می دهد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: هر طرح جدیدی در ابتدای مسیر با مشکلات و ابهاماتی مواجه می شود که طرح اشتغال روستایی نیز از این قاعده مستنثی نیست.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: طرح اشتغال روستایی در آغاز با مشکلات بسیار زیادی مواجه بود که خوشبختانه با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته موانع بر سر راه اجرای این طرح روز به روز کمتر و کمتر شد.

وی به رادیو اقتصاد تصریح کرد: این طرح در حال حاضر از سرعت و شتاب بسیار خوبی برخوردار است.

مهدیان گفت: هرچند شاید این شرایط ایده آل نباشد اما نسبت به گذشته هم افزایی و همگرایی دستگاه ها ی اجرایی، کارگروه های استانی، کمیته های فنی، کارگروه ملی و موسسات عامل به مراتب بهتر شده به طوری که طرح هم اکنون در شرایط قابل قبولی بسر می برد.

وی افزود: از مجموع دو هزار میلیارد تومان سهم بانک توسعه تعاون برای اجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار امیدواری کرد که یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باقی مانده از سهمیه این بانک حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا