بانک و بیمهبیمه

بیمه روستاییان و عشایر کار آفرین

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از بیمه کارآفرینان روستایی که از تسهیلات صندوق امید استفاده می کنند، خبر داد.

اقتصادآنلاین – سپیده قاسمی؛ محمدمهدی واعظ مهدوی در مراسم امضای تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید، گفت: این افراد می توانند تحت پوشش بیمه ازکارافتادگی، بازنشستگی قرار گیرند.

همچنین بخوانید

وی  ادامه داد: قرارداد منعقد شده میان ما و صندوق امید شامل ۱۷ بند است که۷ بند آن مربوط به ما و ۱۰ دیگر مربوط به صندوق امید است که بر اساس آن افراد روستایی و عشایری که از تسهیلات صندوق امید استفاده می کنند می توانند توسط صندوق روستاییان و عشایر بیمه شوند.

وی با اشاره به تشدید تحریم ها از سوی امریکا٬ اظهار کرد: شاهد اقدامات هنجارشکنانه رئیس جمهوری آمریکا برخلاف عهد و پیمانشان هستیم و خود را باید آماده مواجه با شرایط جدید کنیم.

  واعظ المهدی ادامه داد: در این شرایط مهمترین استراتژی باید رسیدگی به گروه های محروم و توانمندسازی آنها است که روستاییان و عشایر از جمله آن ها هستند.

 وی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم روستائیان و عشایر بیش از همه آسیب پذیر هستند، افزود: به همین دلیل باید حمایت و اشتغال را برای آنها افزایش دهیم که بیمه اجتماعی و توسعه اشتغال در همین راستا است.

واعظ المهدی رشد و گسترش بیمه اجتماعی راهکار اثربخشی در شرایط موجود کشور دانست.

وی با یادآوری اینکه گسترش کمی و کیفی بیمه در برنامه پنجم و ششم آمده است، گفت: در نظام لایه بندی رفاه اجتماعی در سطح اول مساعدت ها شامل افرادی است که قدرت کار ندارند که این افراد معمولا تحت پوشش نهادهای حمایتی امداد و بهزیستی هستند و در لایه دوم بیمه های پایه است که در این بیمه کارفرما رکن مهمی برای روستائیان و عشایر است که بیمه این افراد در صندوق روستائیان طراحی شده است که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و درمان خواهد بود.

واعظ المهدی با تأکید بر اینکه در بیمه اجتماعی دولت سهم کارفرما را پرداخت می کند، افزود: افراد با داشتن ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه می توانند بازنشسته شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، اظهار کرد: با این تفاهم نامه روستائیان و عشایری که کارآفرین شده و شغل پیدا کرده اند، می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و دولت نیز سهم کارفرما را پرداخت می کند.

واعظ مهدوی در پایان سخنان خود افزود: همچنین بر اساس سیاست گذاری و برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم علاوه بر بیمه، منابع مالی صندوق کارآفرینی امید را نیز ارتقا دهیم.

پرداخت تسهیلات ۳ میلیون تا ۶ میلیارد تومانی

در ادامه اصغر نورالله زاده  ٬ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه مبلغ وام روستائیان از ۳میلیون تومان تا ۶میلیارد تومان است، افزود: تمامی روستائیان و عشایری که هنوز وام خود را تسویه نکرده اند نیز امکان بیمه شدن دارند.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه امروز در پی قانون حمایت از توسعه روستایی و در جهت توسعه کسب و کار و رفاه اجتماعی روستاییان و عشایر امضا شد و هدف آن استفاده از ظرفیت های بیشتر روستاها است.

نورالله زاده از دیگر اهداف این تفاهم نامه کمک به کاهش مهاجرت، توسعه کسب و کار روستایی و ایجاد امنیت شغلی برای روستاییان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: افرادی که از تسهیلات و حمایت های صندوق امید استفاده می کنند از این پس می توانند بیمه اجتماعی نیز باشند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۶، ۲۱۳ هزار روستایی از تسهیلات صندوق امید استفاده و کارآفرین شدند ، گفت: این افراد می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستائیان و عشایر قرار گیرند.

نورالله زاده یادآور شد: البته  طی این مدت بسیاری از این افراد وام های خود را تسویه کرده اند و هدف ما بیشتر روستاییان و عشایری هستند که از سال ۹۶ به بعد از حمایت های صندوق امید بهره مند شده اند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر اینکه درهمین ماه ۱۰۲ درصد وصول اقساط داشته ایم، گفت: مانده مطالبات ما در ماه جاری یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان کاهش یافته و این موضوع نشان دهنده پرداخت به موقع اقساط روستاییان است.

نورالله زاده در پایان مدت زمان بازپرداخت حداکثر مبلغ وام روستاییان ( ۶ میلیارد تومان) را ۶ ساله عنوان کرد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا