بورسفرابورس

پذیره‌نویسی اوراق مرابحه صنایع غذایی کورش با سود ۱۶ درصد

از ویژگی‌های اوراق مرابحه «کورش۹۹» می‌توان به نرخ سود ۱۶ درصد سالانه تا سررسید آن اشاره کرد که هر سه ماه یکبار به دارندگان پرداخت می‌شود. مدت این اوراق نیز ۲۴ ماهه بوده و مبلغ پذیرش‌شده آن ۵۰۰ میلیارد ریال است.

فردا بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران میزبان عرضه دور جدیدی از اسناد خزانه اسلامی این‌بار در نماد «اخزا۶۲۴۱» با تاریخ سررسید ۲۵ شهریورماه سال ۱۳۹۹ است، ضمن آنکه در همین روز یعنی دوشنبه ۱۱ تیرماه پذیره‌نویسی اوراق مرابحه شرکت صنعت غذایی کورش نیز به مدت ۳ روز کاری آغاز می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، اسناد خزانه اسلامی با تاریخ انتشار ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ فردا برای نخستین بار در نماد «اخزا۶۲۴۱» به تابلو معاملات می‌آید که تعداد کل این اوراق ۱۲ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۶۷ ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است. این سری اسناد خزانه اسلامی که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت منتشر شده همچنین دارای تاریخ سررسید ۲۵ شهریورماه سال ۱۳۹۹ است.

از سوی دیگر بازار ابزارهای نوین مالی فردا شاهد آغاز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه شرکت صنعت غذایی کورش به مدت ۳ روز کاری یعنی تا تاریخ سیزدهم تیر ماه است. این اوراق در نماد «کورش۹۹» به تعداد ۵۰۰ هزار ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال منتشر شده و هدف از انتشار آن نیز تامین مالی خرید مواد اولیه مورد نیاز (روغن خام آفتابگردان) عنوان شده است. از ویژگی‌های این اوراق مرابحه می‌توان به نرخ سود ۱۶ درصد سالانه تا سررسید آن اشاره کرد که هر سه ماه یکبار به دارندگان پرداخت می‌شود. مدت این اوراق نیز ۲۴ ماهه بوده و مبلغ پذیرش‌شده آن ۵۰۰ میلیارد ریال است.

موضوع فعالیت شرکت صنایع غذایی کورش به عنوان بانی این اوراق ایجاد کارخانه به منظور تصفیه و بسته‌بندی روغن مایع و جامد خوراکی، استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات به منظور روغن‌کشی تصفیه و بسته‌بندی واردات مواد اولیه دانه‌های روغنی و انواع روغن خام و تصفیه شده، صادرات روغن‌های مایع و جامد بسته‌بندی شده و … است.

همچنین متعد و بازارگردان این پذیره‌نویسی تامین سرمایه بانک ملت و عامل فروش و ضامن آن نیز کارگزاری بانک ملت است. بدین ترتیب این پذیره‌نویسی از فردا به مدت ۳ روز کاری از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران آغاز می‌شود.

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا