بانک و بیمهطلا و ارز

راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست‌های ارزی تا ۱۰روز آینده

معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درباره راه اندازی سامانه ثبت و تایید درخواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری تا ۱۰روز آینده توافق کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، این سامانه برای آسان سازی و شتاب بخشی، کنترل و پایش، پاسخگویی و فرآیند مربوط به تایید و تشخیص تا رفع تعهد ارزی ایجاد می شود تا متقاضیان درخواست های ارزی در زمینه محصولات و خدمات نرم افزاری از طریق این سامانه درخواست های خود را ارایه کنند.

این متقاضیان شامل شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از جمله شرکت های نوپا (استارت آپ) و اپراتورها می شود.

گروه های مختلف کارشناسی، فرآیند ثبت و تایید درخواست ها را بر اساس مبلغ درخواستی بررسی و نتیجه آن را به بانک مرکزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می کنند که در تارنمای آن قابل مشاهده خواهد بود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره این نشست گفت: راه اندازی سامانه فرآیند ثبت و تایید درخواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور واگذار شده است.

رسول سراییان افزود: این سامانه می تواند مشکلات متقاضیان ارزی در حوزه محصولات و خدمات نرم افزاری را برطرف کند.

به گفته وی، واگذاری کار به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با هدف واگذاری امور به بخش خصوصی صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست، اصلی ترین اهداف راه اندازی سامانه را ایجاد شفافیت در تخصیص ارز و تدوین سازوکار آن عنوان کرد.

مهدی راسخ افزود: در چارچوب این سامانه، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شرکت های نوپا می توانند امور ارزی خود را پیگیری کنند.

همچنین رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تاکید کرد تعداد قابل ملاحظه ای از شرکت های عضو این سازمان متقاضی ارز به شمار می روند.

محمدباقر اثنی عشری گفت: شرکت های نرم افزاری مدت زیادی است که با مشکلات فراوانی در این بخش روبرو بوده اند که راه اندازی این سامانه گام بزرگی در برطرف کردن این مشکلات محسوب می شود.

این سامانه به گونه ای طراحی شده که پس از تخصیص ارز، فرآیند مصرف و کاربرد آن نیز به طور شفاف و روشن، قابل رصد و پایش است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا