بانکبانک و بیمهراه و ساختمانصوت

سیاست اعتباری سال ۹۷ بانک مسکن اعلام شد

مدیر امور اعتباری بانک مسکن محورهای اصلی سیاست اعتباری سال ۹۷ این بانک را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسن علمداری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: تامین مالی با اولویت بافت های فرسوده، تقویت توان مالی بخش تقاضا همزمان با تولید مسکن، اولویت در تامین مالی واحدهای میان متراژ، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در کمک به تامین مالی، حمایت از کیفیت ساخت و ساز و کاهش مصرف انرژی از جمله این محورهاست.

وی همچنین اظهارداشت: از دیگر محورها می توان به حمایت از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن و همینطور جهت گیری به سمت نوین سازی و استفاده از فناوری های نوین در ساخت و ساز اشاره کرد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: این سیاست ها در حال حاضر بیشترجنبه تشویقی داشته ولی به مرور در راستای حذف کامل غیر حرفه ای ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: خط قرمز بانک مسکن در این زمینه عدم ورود به بازار واحدهای لوکس و بزرگ متراژ است.

علمداری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا انبوه سازی را می توان ملاک حرفه ای سازی قراردارد، اظهارداشت: سازندگان بیش از دو واحد مسکونی در سال های قبل به عنوان انبوه ساز شناخته و از تسهیلات بانک بهره مند می شدند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این طیف هنوز در بازار مسکن حضور دارند ولی امسال بانک مسکن هیچ گونه سیاست تشویقی و افزایش تسهیلاتی برای آنان قائل نشده بلکه جهت گیری ها بیشتر به سمت انبوه سازان دارای پروانه فعالیت و صلاحیت حرفه ای معطوف شده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن افزود: سقف تسهیلاتی که به انبوه سازان دارای صلاحیت حرفه ای پرداخت می شود بالاتر از سقف تسهیلات عادی سازی است.

وی در ادامه یادآورشد: جدا از این اگر فناوری های نوین در دوران ساخت مسکن از سوی انبوه سازان رعایت شود حتی یک درصد نرخ سود وام دریافتی آنان نیز کاهش خواهد یافت.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا