خودروصنعت، معدن، تجارت

ثبت‌نام تا سقف ۳۰۰هزار خودرو در ایران خودرو و سایپا

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پس از بازدید از خودروسازی ، تصمیم بر آن شد که ایران خودرو ٢٠٠ هزار ثبت نام داشته باشد و همچنین سایپا هم قرار شد تا سقف ١٠٠ هزار سفارش خودرو را ثبت نام کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، ناصر سراج درجمع خبرنگاران در رابطه با احتمال احتکار خودروها، گفت: درحال بررسی این موضوع هستیم و هنوز نتیجه قطعی نگرفتیم. در حال بررسی احتکار خودروها چه خودروهای داخلی و چه خودروهای خارجی هستیم.

همچنین بخوانید

‎رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره اینکه آیا با بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از ایران خودرو قیمت خودروها تا ۴٠ میلیون کاهش یافت؟ اظهار کرد: این امر برای همه خودروها اتفاق نیفتاد. برخی خودروها مانند سوزوکی و ٢٠٠٨ نرخ خودرو به صورت قابل قبولی کاهش یافت.

‎وی ا‎فزود: اما پس از مصاحبه ای از مقامات صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوع شدن واردات خودروهای خارجی اش قیمت خودرو متوقف شد؛ اما در مجموع قیمت خودرو خوب پایین آمد.

‎سراج خاطرنشان کرد: اگر حرص و ولع کم شود کمبود خودرو نداریم و به اندازه کافی خودرو داخل کشور تولید می شود. حتی تولید چند برابر از نیاز موجود است.

‎رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: پس از بازدید از خودروسازی، تصمیم بر آن شد که ایران خودرو ٢٠٠ هزار ثبت نام داشته باشد و همچنین سایپا هم قرار شد تا سقف ١٠٠ هزار سفارش خودرو را ثبت نام کند.

‎رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو شد و گفت: اگر دست دلالان را کوتاه کنیم مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

‎سراج درباره پیشنهاد بازپس گیری سکه ها از خریدار سکه ها، گفت: خبری از مطرح شدن این بحث در مجلس ندارم اما سازمان بازرسی درحال بررسی خرید سکه هاست.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا