ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پروتکل افزایش امنیت اینترنت وای فای معرفی شد

نهاد مرجع شبکه اینترنتی وای فای الاینس (Wi-Fi Alliance)، اعلام کرده که امنیت سایبری وای فای سرانجام پس از ۱۴ سال به‌روزرسانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب‌سایت phonearena، وای فای الاینس (Wi-Fi Alliance) به تازگی اعلام کرده است برای محصولاتی که از پروتکل امنیتی WPA۳ بهره می‌برند، به انتشار و عرضه تاییدیه اقدام کرده است. به نظر می‌رسد نهاد مرجع شبکه اینترنتی وای فای بالاخره تصمیم گرفته است، پس از ۱۴ سال از آخرین به‌روزرسانی، امنیت سایبری وای فای (WiFi) را افزایش دهد تا آن دسته از محصولاتی که از نسل جدید این شبکه استفاده می‌کردند، نیز بتوانند با خیال آسوده از آن بهره‌مند شوند.

کمتر از یک سال پیش بود که پروتکل WPA۳ به طور رسمی معرفی و رونمایی شد؛ این پروتکل امنیتی در اصل استانداردهای شناخته شده‌ای بود که به کاربران اطمینان می‌داد تا بتوانند امنیت محصولات مورد استفاده خود را بهبود بخشیده و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت خود را در برابر بسیاری از آسیب‌پذیری، حفره‌های امنیتی، حملات بدافزاری و سایبری مقاوم سازند.

یکی از بزرگترین قابلیت‌های این پروتکل امکان رمزنگاری کردن مجزاست تا اطلاعات شخصی، مالی و محرمانه کاربران را در برابر جاسوسی و شنود در شبکه‌های  اینترنتی وای فای محافظت کند.

یکی دیگر از امکاناتی که این پروتکل فراهم می‌آورد، دشوار و ناممکن ساختن گذرواژه شبکه اینترنت وای‌فای در محل کار یا منزل کاربران است. به عبارتی دیگر، هکرها در صورت وجود این پروتکل امنیتی قادر نخواهند بود رمز عبور یا گذرواژه وای فای کاربران را به راحتی حدس بزنند.

به نظر می‌رسد که از این پس، پروتکل امنیتی WPA۳ برای تمامی محصولاتی که تاییدیه وای فای الاینس را دریافت می‌کنند، اجباری و ضروری خواهد بود. این بدان معناست که نسل جدید گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به وای فای از پروتکل WPA۳ پشتیبانی خواهد کرد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ میلادی دستگاه‌های بیشتری به این پروتکل مجهز باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا