خودروصنعت، معدن، تجارت

پرشتاب‌ترین خودروهای هاچ‌بک‌ دنیا +تصاویر

در این فهرست می‌توانید ۱۰ مدل از سریع‌ترین هاچ‌بک‌های داغ بازارهای کنونی را در یک نگاه ببینید.

میزان زمانی که خودرو به سریع‌ترین شتاب خود می‌رسد، همواره مهم‌ترین عامل برای خرید خودرو محسوب می‌شود. اما در برخی مواقع مانند سگمت هاچ‌بک‌ها این فاکتور یا همان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر می‌تواند به عنوان یک ابزار اغواگر یا فریبنده وارد عمل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از عصرایران، در میان این خودروها جنگ اسب‌بخار با کمک دو  فاکتور گشتاور و معرفی سیستم‌های کنترلی موج می‌زند و هاچ‌بک‌ها هر روز سریع و سریع‌تر می‌شوند. در این فهرست می‌توانید ۱۰ مدل از سریع‌ترین هاچ‌بک‌های داغ بازارهای کنونی را در یک نگاه ببینید.

نسخه فیس‌لیفت آئودی اسپورت‌بک MK3 آئودی RS3

۴.۱ ثانیه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت

آئودی اسپورت‌بک MK3 آئودی RS3

عنوان سریع‌ترین هاچ‌بک‌های به نسخه فیس‌لیفت آئودی اسپورت‌بک MK3 آئودی RS3 تعلق می‌گیرد که به شکلی رسمی در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. شتاب ۴.۱ ثانیه‌ای این خودرو مدیون موتور ۳۹۴ اسب‌بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متری آن است. موتور ۲.۵ لیتری این خودرو در کنار گیربکس DSG 7 سرعته هماهنگی دارد و نیروی حاصل از آن  به تمام چرخ ها منتقل خواهد شد. این خودرو به دلیل شتاب فوق‌العاده‌اش سزاوار احترام در این سگمنت خودرویی است.

نسخه فیس لیفت مرسدس AMG- A45 W176

۴.۲ ثانیه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه

 مرسدس AMG- A45 W176

اسلاف این خودرو معمولا جایی بالاتر از این رده را به خود اختصاص می‌دادند. معرفی اولیه این خودرو به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد و این دومین خودروی پرشتاب این بخش خودرویی در بازار کنونی است. یک موتور ۲ لیتری با تقویت و دست‌کاری AMG با گشتاور ۴۷۵ نیوتن‌متر توانی برابر با ۳۷۵ اسب‌بخار ایجاد کرده که در کنار گیربکس خودکار ۷ سرعته هاچ‌بک داغ آلمانی را در ۴.۲ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رساند.

ب‌ام‌و M140i  xDrive:

۴.۴ ثانیه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه

ب‌ام‌و M140i  xDrive

تنها مدل ۶  سیلندر این فهرست ب‌ام‌و  M140i است که با یک مدل توئین‌پاور توربو و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت دارد. مدل پایه خودرو با محرک چرخ‌های عقب و یک گیربکس ۸ سرعته استپ‌ترونیک اسپورت ارائه خواهد شد.

نسخه فیس‌لیفت فولکس‌واگن گلف VII R

۴.۶ ثانیه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه

فولکس‌واگن گلف VII R

 نسخه فیس‌لیفت فولکس‌واگن گلف VII R در سال ۲۰۱۷ و بسیار شبیه به آئودی s3 معرفی شد. موتور TSI دو لیتری این خودرو قادر است توانی حدو ۳۰۶ اسب بخار را با گشتاوری حدود ۴۰۰ نیوتن‌متر تلید کند و این موتور با یک سامانه انتقال قدرت ۷ سرعته DSG هماهنگ خواهد شد که نیروی حاصله را در ساختار محرک چهار چرخ ارائه می‌کند. این خودرو با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت یکی از سریع‌ترین خودروهای قابل خرید در بازار است.

نسخه فیس‌لیفت آئودی S3 MK3 :

۴.۷ ثانیه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه

آئودی S3 MK3

 نسل جدید آئودی S3 آئودی در ۲۰۱۶ مورد فیس‌لیفت جدید قرار گرفت. این خودرو قدرتمند‌ترین نسخه این خودرو محسوب نمی شود اما همچنان بسیار سریع است. موتور ۲ لیتری TFSI 306 اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر با یک گیربکس S ترونیک ۷ سرعته با محرک تمام چرخ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۴.۷ ثانیه برای خودرو فراهم می‌آورد.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا