امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش سهم صنعت گردشگری در اقتصاد نیاز به سرمایه‌گذاری دارد/ لازمه توسعه گردشگری تعامل با جهان است

مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد باید زیر ساختهای گردشگری در کشور را افزایش دهیم گفت: طبق گزارش ها سهم گردشگری در اقتصاد ایران بین ۳ تا ۵/۷ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، اکبر ترکان در اختتامیه نمایشگاه و معرفی نفرات برتر مسابقه بین‌المللی طراحی مجتمع بین راهی با بیان اینکه دولت قصد افزایش سهم گردشگری در اقتصاد کشور را دارد، گفت: طبق گزارش‌ها سهم گردشگری در اقتصاد ایران بین ۳ تا ۵/۷ درصد است که می‌تواند این رقم افزایش یابد.

مشاور رییس‌جمهوری با بیان اینکه هنوز آمار و عدد دقیقی از میزان سهم گردشگری در رشد اقتصادی به دست نیاورده‌ام، گفت: به طور قطع برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد باید سرمایه‌گذاری در این حوزه را افزایش دهیم.

ترکان ادامه داد: اگر می‌خواهیم اعداد و ارقام سهم گردشگری در رشد اقتصادی افزایش یابد، باید به همان میزان سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های گردشگری را افزایش دهیم.

مشاور رییس‌جمهوری با اشاره به اقتصاد گردشگری در کشورهای گردشگرپذیر گفت: اگر کشورهایی مانند دبی، ترکیه و جنوب اروپا مانند ایتالیا و اسپانیا که رتبه خوبی در جذب گردشگری دارند، به دلیل زیرساخت‌هایی است که توانسته در این حوزه ایجاد کند. این کشورها سرمایه گذاری های کلانی در بخش گردشگری جذب کردند و به طور قطع ایران هم بدون سرمایه گذاری نمی تواند گردشگری خود را توسعه دهد .

ترکان تاکید کرد: اشتغال ، رونق اقتصادی ، تعامل با جهان ، افزایش ارتباطات از لازمه های توسعه ای صنعت گردشگری است و با این عوامل می تواند سهم گردشگری را در کشور افزایش داد.

وی با اشاره به توسعه منطقه ویژه زرندیه (سرزمین ایرانیان) گفت: این دسته از پروژه باید در کشور افزایش یابد.

همچنین در این مراسم محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: خوشبختانه در طراحی و معماری ساختمان ها بویژه امکان عمومی مخصوصا مجتمع های بین راهی به تحولات خوبی دست یافته ایم.

وی افزود: تاکید ما بر کیفیت است  و معتقدیم باید کیفیت این ساختمانها در اولویت باشد همچنین داود کشاورزیان رییس سابق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اهمیت ساخت مجتمع های بین راهی برای افزایش ایمنی در سطح جاده ها اظهار داشت: یکی از اجزا معماری راهها مجتمع های بین راهی است که نیاز کاربران جاده را تامین می کنید.

وی تاکید مهمترین مزیت ساخت مجتمع های بین راهی ارتقای ایمنی راه ها است و می تواند تمرکز رانندگان را افزایش دهد و از بروز سوانح جاده ای ناشی از خستگی رانندگان جلوگیری کند .

کشاورزیان با بیان اینکه در حالحاضر حدود ۶۰۰ مجتمع های بین راهی در سطح جاده های کشور فعال هستند گفت: همین تعداد مجتمع های بین راهی در حال ساخت و همین تعداد کمبود مجتمع های بین راهی  در سطح جاده ها وجود دارد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا