ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استفاده از ظرفیت‌ شرکت کابل فیبرنوری رفسنجان در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: امروز بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها داریم تا موانع حوزه ارتباطات استان کرمان را بررسی و در تصمیماتی که در سطح استان گرفته می‌شود، برای حل آنها تسریع شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری‌جهرمی ظهر امروز دوم تیرماه در فرودگاه رفسنجان در بدو ورود به این شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مردم قول داده بودیم که ۲۹ خرداد به استان کرمان سفر کنیم و پیشرفت‌هایی که در حوزه ارتباطات استان در شش ماه گذشته صورت گرفته را گزارش دهیم.

وی افزود: این سفر بنا بر همان وعده انجام شده تا از پیشرفت کارهایی که در حوزه ارتباطات در این استان انجام شده گزارش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دستاوردهای بسیار خوبی برای حوزه ارتباطات استان کرمان داشتیم و مشکلات زیادی که بوده برطرف شده است و بخشی ازموضوعات باقی مانده است.

آذری جهرمی بیان کرد: بیان کرد: امروز بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها داریم تا موانع حوزه ارتباطات استان کرمان را بررسی و در تصمیماتی که در سطح استان گرفته می‌شود، برای حل آنها تسریع شود تا در رسیدن به اهداف نهایی و جایگاه مطلوبی که استان کرمان در حوزه ارتباطات باید برسد را داشته باشیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی همچنین در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی و مخابراتی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: ارتباطات مناطق گسترده‌ای در استان کرمان به صورت پشتیبان تأمین نمی‌شود چرا که در زمان‌هایی که توسعه شبکه تلفن در سراسر کشور بوده، به صورت حداقلی راه‌اندازی شده اند.

وی افزود: استان کرمان به دلیل گستردگی و پهناوری از این مسئله مستثنی نبوده و با در نظر گرفتن حداقل هزینه‌ها در آن زمان طراحی شده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: احداث مسیرهای فیبر نوری برای مسیرهای خصوصی مخابراتی که به نحو کنونی اداره می‌شود، مقرون به صرفه نیست و طبیعتاً سالیانی است که در این حوزه سرمایه گذاری نشده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌هایی که در استان کرمان مورد نیاز است، استخراج و مسیرها مشخص شود و فعلا با یک تفاهم کلی که مخابرات زیرساخت می‌کند، ظرفیت‌ها را در اختیار مجموعه مخابرات قرار دهند که بتوانند سرمایه‌گذاری کرده و مسیرهای پشتیبان را دائر کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: اگر بخواهیم ارتباطات ماندگار و پایدار در استان داشته باشیم که نیازهای آتی را برآورده کند، باید توسعه شبکه فیبرنوری را انجام دهیم و این مهم باید انجام گیرد. دولت سرمایه‌گذاری سنگینی در این سه سال در این عرصه کرده و سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری است. مخابرات استان باید سر این قضیه انرژی بگذارد و سر رفع تکلیف برخورد نکند.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های شرکت کابل فیبر نوری مجتمع صنعتی رفسنجان اشاره و اظهار کرد: در رابطه با استفاده از ظرفیت کابل‌های کارخانه کابل رفسنجان که می‌تواند فیبر نوری برای کشور تولید کند، طبیعتاً شرایط اقتصادی پیش روی کشور به سمت استفاده افزون از فیبر نوری در چهار سال آینده خواهد بود و این بدین معناست که بازار خوبی روبروی مجموعه‌های داخلی کشور که یکی از آن‌ها شرکت کابل رفسنجان خواهد بود و ظرفیت مناسبی در بستر توسعه اقتصادی در حوزه آی سی تی در این شهرستان خواهد بود.

او عنوان کرد: درباره کسب و کارهای نوپا نیز در حال حاضر کار را با دانشگاه شهید باهنر پیش می‌بریم و اولین فاز را آغاز کردیم و امروز عصر نیز جلسه‌ای در این خصوص داریم؛ اگر بتوانیم مراکز دانشگاهی رفسنجان را نیز با دانشگاه شهید باهنر متصل کنیم، می‌توانیم از این ظرفیت‌ها و توانمندسازی‌هایی که آنجا حضور دارند، برای رشد اشتغال استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به اقدامات انجام گرفته در حوزه آی سی تی شهرستانهای رفسنجان و انار پرداخت و بیان کرد: اقداماتی که انجام شده باعث بهبود شرایط در رفسنجان شده البته بخشی از اقدامات همچنان باقی مانده است که با توجه به مشکلاتی در عرصه احداث سایت‌های جدید بخصوص تامین برق و نیازمند حمایت از مدیران استانی است کخ باید به این مسئله کمک کنند تا تامین برق سایت‌ها را انجام دهیم. امیدوارم مابقی تعهدات در شهرستانهای رفسنجان و انار نیز به سرانجام برسد و مردم خوب این منطقه از خدماتی که دائر شده استفاده کرده و بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا