امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پایانه‌ صادارتی گل و گیاه در تهران راه اندازی می‌شود

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت۲۰میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای تجهیز، تکمیل و راه اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی گفت: به زودی پایانه صادراتی گل و گیاه در مساحت ۱.۵هکتار فضای باز و پنج هزار متر مربع گلخانه در تهران راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این پایانه صادراتی، پیش بینی می شود صادرات گل و گیاه حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد افزود: فعالیت پایانه صادراتی گل و گیاه به رونق اقتصادی این محصول، کاهش ضایعات و کاهش قیمت گل های شاخه بریده کمک می کند.

همچنین بخوانید

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار صادرات گل و گیاه کشور بوده است، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به نوسانات قیمت در داخل و محدودیت های گمرکی بخشی از فروش گل و گیاه کشور به عراق کاهش داشت، اما امیدورایم با برنامه ریزی های انجام شده، راه اندازی پایانه صادراتی و فعال شدن میز صادرات گل و گیاه، صادرات این محصول افزایش یابد.

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی گفت: پایانه صادراتی گل و گیاه در تهران و در احمد آباد مستوفی شهرستان اسلام شهر واقع شده که فاصله کمی با برخی از زیر ساخت های ریلی و هوایی مانند فرودگاه امام خمینی (ره) دارد و این امر کمک می کند صادرات گل و گیاه با سرعت بیشتری انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا