صنعت، معدن، تجارت

دست دلالان را از بازار خودرو قطع می‌کنیم/بررسی احتکار خودرو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های این سازمان را برای از بین بردن قیمت‌های کاذب خودرو تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی ناصر سراج پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: بعد از افزایش ناگهانی قیمت خودرو سازمان بازرسی کل کشور به طور مستمر در دو گروه بزرگ خودروسازی کشور حضور داشته و ارتباط مستقیمی با مدیرعامل ایران خودرو و سایر مدیران خودروساز داشتیم تا تمهیداتیصورت گیرد و اقدام عاجلی راجع به شکستن فضای قیمت خودرو که افزایش سرسام آوری در حاشیه بازارداشته، انجام شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مذاکرات این سازمان با شرکت‌های خودروساز داخلی، گفت: با ورود سازمان، شرکت‌های خودروساز هم برخورد مثبتی داشتند و قول مساعد همکاری درباره افزایش تولید خودرو و عرضه به بازار داده اند و همان طور که امروز شاهد بودید، در برخی خطوط تولید مانند خط پژو تولید ۲۰۶ کارگران عنوان کردند که سه شیفته کار می‌کنند. همچنین سازمان درباره عرضه خودرو توسط خودروسازهای داخلی از طریق فروش اینترنتی ورود کرده و بررسی‌ها درباره میزان تولید و عرضه خودرو از سوی خودروسازها ادامه دارد.

همچنین بخوانید

قاضی سراج با تاکید بر حمایت از خودروسازان داخلی گفت: با توجه به بیانات و فرامین مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید داخلی که اتفاقا شعار سال هم است، همه وظیفه داریم از تولید داخل حمایت کنیم. سازمان بازرسی کل کشور نیز در راستای این سیاست، وارد بازار خودرو شده و تلاش دارد از خودروساز داخلی حمایت کند.

وی با اشاره به کاهش قیمت خودرو طی چند روز اخیر گفت: البته سازمان بازرسی به این مقدار کاهش قیمت خودرو در بازار قانع نیست و این مسیر را تا واقعی شدن قیمت خودرو ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از قول مساعد خودروسازهای داخلی در عرضه سریع خودرو خبر داد و گفت: امروز قرار است ایران خودرو از ساعت ۱۱ صبح اقدام به فروش اینترنتی خودرو به قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت کند و شهروندانی که مایل به خرید خودرو هستند می توانند خودروی مورد نظر خود را ثبت نام کنند. البته مقرر شده که سایت برای فروش خودروهای مختلفمرحله به مرحله بازگشایی شود و ثبت نام طی چند روز برای مدل های مختلف خودرو این شرکت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: توافقی که انجام شده است این بود که خودروسازان سعی کنند خودرو را به دست مصرف کننده واقعی برسانند و حتی کنترل کنند چنانچه خودرویی تحویل نمایندگی‌ها داده می‌شود، به دست مصرف‌کننده برسد تا انشاءالله بازار خودرو دست دلال‌ها نیفتد و از اقدامات عوامل خارجی و داخلی که به دنبال برهم زدن بازار هستند، جلوگیری شود.

قاضی سراج خاطرنشان کرد: همچنین توافق کرده‌ایم که خودروسازان از طریق کنترل سامانه ثبت نام و فروش نظارت کنند تا با هر کد ملی به شخص حقیقی و مصرف کننده واقعی، یک خودرو تحویل داده شود. با این اقدامات امیدواریم قیمت خودرو را به حداقل ممکن کاهش دهیم و با حذف دلالان از این بازار، همه مردم بتوانند از خودرو داخلی استفاده کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتکار خودرو گفت: من نیز این موضوع را شنیده‌ام. سازمان بازرسی موضوع را بررسی کرده است و انشاءالله در آینده نزدیک درباره این موضوع نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

گفتنی است قاضی سراج صبح امروز در راس هیاتی از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور با حضور در گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن بازدید از خطوط تولید پژو ۲۰۶ و ۲۰۰۸ ، با کارگران خط تولید و مدیران این شرکت گفت و گو کرد.

مهدیه محمدی

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا