بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

منع فروش و استفاده از اطلاعات کاربران در شرکت اپل

توسعه دهندگان سیستم های ios ، براساس قوانین جدید شرکت اپل از ایجاد بانک های اطلاعاتی از مخاطبین، کاربران و همچنین فروش این اطلاعات منع شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت اپل، توسعه دهندگان را از استفاده مجدد از اطلاعاتی که از کاربرانش جمع آوری شده را ممنوع کرده است. همچنین بر اساس قوانین فعالیت در شرکت اپل، استفاده از اطلاعات مخاطبان کاربر نیز باید با اجازه و موافقت مخاطب موردنظر صورت گیرد.

شرکت اپل می گوید: اگر قرار هست که برای مخاطب کاربر پیامی جهت ایجاد دسترسی به اطلاعات آن فرد ارسال شود باید فرد مورد نظر از متن آن پیام و فرستنده آن مطلع باشد. حفظ حریم شخصی کاربران همیشه یکی از مهم ترین اصول شرکت اپل بوده است.

این تغییرات جهت کاهش سوء استفاده از اطلاعات کاربران در صورتی که آنها دسترسی سریع به توسعه دهندگان بدهند نمی تواند مفید باشد و توسغه دهندگان را از جمع آوری اطلاعات کاربران منع می کند.

اما این موضوع تلاش ها را جهت تجاری سازی حریم شخصی افزایش داده به همین دلیل شرکت اپل سعی دارد از فروش اطلاعات شخصی کاربرانش جلوگیری کند تا تفاوتش را با شرکت هایی همچون google و yahoo که عمده درآمد آنها از فروش اطلاعات کاربرانشان تامین می شود را نشان دهد.

این دسترسی ها را می توان در قسمت تنظیمات آیفون غیرفعال کرد، سپس برنامه به طور خودکار جمع آوری اطلاعات مخاطبان را متوقف می کند اما برنامه قادر نیست که اطلاعات قبلی که سیستم جمع آوری کرده را حذف کند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا