امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایران به عضویت هیات مدیره ایسوا درآمد

با رای کشورهای مختلف دنیا در مجمع انجمن بین‌المللی آفتابگردان، ایران به عضویت هیات مدیره ایسوا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق بازرگانی تهران، با رای کشورهای مختلف دنیا، ایران به عضویت مجمع انجمن بین‌المللی آفتابگردان(ایسوا) درآمد. بر این اساس، کاوه زرگران، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران عضو هیات مدیره این انجمن شد.

در این مجمع که با حضور اعضای انجمن بین المللی روغن آفتابگردان از کشورهای مختلف دنیا برگزار شد، پس از شمارش آرا، ۱۴ عضو هیات مدیره از کشورهای ایران، چین، آمریکا، اوکراین، ترکیه، مجارستان و هند انتخاب شدند. عضو ایرانی انجمن بین المللی روغن آفتابگردان، با کسب رای اعضا در جمع هیات مدیره جدید این انجمن قرار گرفته است.

گفتنی است، انجمن بین المللی آفتابگردان در سال ۲۰۱۵ در شهر رم ایتالیا توسط نمایندگان انجمن های ملی و شرکت های فعال این حوزه به ثبت رسیده است و در حال حاضر ۷۰ عضو از کشورهای مختلف جهان دارد، شرکت ویلمار، انجمن روغن افتابگردان آرژانتین و اتحادیه روغن نباتی روسیه از جمله اعضای حاضر در این انجمن هستند.

ایجاد استاندارد علمی روغن آفتابگردان، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، حمایت از برنامه های آموزشی جهت ارائه کمک های فنی به اعضا، توسعه تولید روغن آفتابگردان، حمایت از تحقیقات تغذیه ای برای بهبود تولید این محصول و ترویج ارتباطات بین تولیدکنندگان، گروه های صنعتی، محققان دانشگاهی و دولت های محلی از جمله اهداف این انجمن هستند.

روغن آفتابگردان یکی از ۴ روغن پرفروش دنیا محسوب می‌شود که به طور سنتی در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شوروی سابق مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما افزایش تجارت بین المللی این محصول و قیمت مناسب آن، محبوبیت آن در سطح جهانی را افزایش داده است. هند، چین و مصر بزرگترین مصرف کنندگان روغن آفتابگردان در سال ۲۰۱۷ بوده اند و ایران نیز سال گذشته با مصرف ۵۰۰ هزار تن روغن آفتابگردان هفتمین مصرف کننده این محصول در جهان بوده است.

محبوبه فکوری

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا