بانکبانک و بیمه

مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر

بانک ملی ایران با هدف افزایش اشتغال کشور، تعداد ۲۳۳ فقره تسهیلات از محل منابع داخلی به ارزش یک هزار و ۵۵ میلیارد ریال در دو ماه نخست امسال به برنامه اشتغال فراگیر (تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷) اختصا

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک به عنوان حامی و بازوی اصلی دولت در طرح های اشتغالزای کشور همواره حمایت از بازار کار و بنگاه های اقتصادی را مورد توجه ویژه خود قرار داده است به طوری که در مدت مذکور، ۱۴۲ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال نیز از منابع داخلی به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

بانک ملی ایران همچنین در پایان سال گذشته نیز سه هزار و ۹۸۲ فقره تسهیلات به ارزش ۳۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال به این بنگاه ها پرداخت کرده که این میزان ۲۰ درصد مجموع پرداختی شبکه بانکی در این بخش را شامل می شود و از این جهت در رتبه نخست در میان سایر بانک ها قرار دارد.

تصویب چهار فقره تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی به ارزش یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال در حوزه های انتقال آب، فولاد، تولید لاستیک، گردشگری و احداث هتل از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.

همچنین قرارداد عاملیت ارزی با صندوق توسعه ملی به ارزش یک میلیارد دلار به انعقاد رسیده که تاکنون تامین مالی شش فقره طرح از محل منابع مذکور به ارزش ۳۸۲ میلیون دلار مورد پذیرش قرار گرفته است.

قرارداد سپرده گذاری ریالی با صندوق توسعه ملی نیز به ارزش یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که تامین مالی یک طرح پالایشگاهی و جذب ۱۰۰ درصدی این منابع در مراحل نهایی تصمیم گیری قرار دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا