صنعت، معدن، تجارت

تحریم‌ها،اتفاق جدیدی نیست/اجازه نمی‌دهیم برای کشور مشکل ایجاد شود

معاون وزیر صنعت گفت: در مقابل سیاست جدید بیرونی برای کشور ایجاد شده، بایستی با دوراندیشی و بهره‌گیری از تجارب حرفه‌ای، اجازه داده نشود که تحریم، مشکلی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسن یونس سینکی در همایش روز ملی اصناف گفت: بار اول نیست که از ناحیه دشمن مورد تهاجم قرار می‌گیریم ؛ دشمن به روش ها و شیوهای مختلف ما را آزموده و این شرایط نیاز نیاز به مدیریت و کارشناسی دارد.

معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه آرامش در عرصه های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس مدیون فداکاری های اصناف است، تصریح کرد: جامعه صنفی نخستین سنگر موفقیت اقتصادی کشور هستند و اقتصاد اجتماعی نخستین پارامتر و سرمایه ملی برای توسعه اقتصادی کشور است.

سینکی اظهار کرد: سیاست جدید بیرونی برای کشور ایجاد شده که بایستی با دوراندیشی و بهره‌گیری از تجارب حرفه‌ای، اجازه داده نشود که تحریم، مشکلی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های جدید استفاده کرد، افزود: بدون تردید استفاده از ظرفیت های جامعه صنفی می تواند دست مایه پیروزی مجدد در عرصه اقتصادی باشد. وی تاکید کرد: ۳ میلیون واحد صنفی در ترکیب اصناف هستند که خود ظرفیتی است برای حوزه اقتصادی، امنیت و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی که باید از این ظرفیت ها پاسداری و بهره‌گیری کرد.

سینکی افزود: نخستین خواسته وزارت صنعت از اصناف این است که ظرفیت حرفه ای خودتان را دست مایه موفقیت قرار دهد و با بهره گیری از ظرفیت های حرفه ای قدم های موثری را در شبکه توزیع و تامین کالا بردارد؛ جریان تامین اگر به درستی مدیریت شود، دست مایه اتفاقات خوب خواهد بود.

وی آرامش اجتماعی را یک سرمایه دانست و گفت: ناآرامی ها هزینه ها را وارد حوزه اقتصادی می کند و باید برای این ناهماهنگی هزینه بدهیم و لازم است با دقت نظر و بهره گیری از ظرفیت ها شرایط را مدیریت کنیم. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی اصناف مهم است، افزود: ما به اندازه اصناف مشکلات و فرصت ها را نمی شناسیم و باید مدیریت کنیم.

سینکی تاکید کرد: اصناف نباید اجازه دهند دشمنان تحت هیچ عنوان و ادبیاتی اتحاد و یکپارچگی آنها را خدشه دار کنند و البته نباید اجازه داد ظرفیت حرفه ای و تخصصی آنها خدشه دار شود؛ چراکه اصناف ما درون مایه فرهنگی و اجتماعی دارند و برای توسعه یافتگی های امروز اقتصادی کار سخت می شود و باید برای شبکه تولید و توزیع کارشناسی کرد .

وی افزود: بحث حمایت از کالای ایرانی چیزی حدود ۴۸۰ هزار صنف تولیدی اصناف کشور هستند که می توانند حمایت از تولید داخلی کشور را فراگیر کنند و به تمام معنا اجرا کنند و بحث صنوف تولیدی باید حمایت شوند و زمینه صادرات را افزایش دهند. یونس سینکی تصریح کرد: بحث مبارزه با قاچاق خیلی جدی است و مهم ترین سنگری که می تواند آن را به صفر برساند، جامعه صنفی کشور هستند. با اتحاد و هماهنگی اصناف این کار شدنی است و باید از عرضه کالای قاچاق جلوگیری کنند.

محبوبه فکوری

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا