خودروصنعت، معدن، تجارت

اما و اگرهای ارزان شدن خودرو/ ممنوعیت واردات خودرو بحران جدی ایجاد می‌کند

عضو انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این‌که بهای تمام شده واردات و نرخ ارز از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در قیمت خودروهای وارداتی است، توضیح داد: اگر هر کدام از این موارد دستخوش تغییر شوند در قیمت نهایی خودرو موثرند همانطور که با نوسان بازار ارز در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی بودیم.

اقتصاد آنلاین– صدف امیرحسینی؛ کورش مرشد سلوک در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر این‌که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات خودرو تخصیص داده شود و تعرفه‌ها نیز کاهش یابد، خودرو ارزان خواهد شد، تصریح کرد: برای دریافت دلار دولتی پیگیری کرده‌ایم و همچنین در جلسه کمیسیون زیربنایی دولت، تبعات عدم تخصیص ارز به واردات مطرح شد اما نتیجه همچنان نامشخص است.

همچنین بخوانید

مرشد سلوک اضافه کرد: با توجه به این که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، هر خللی که در واردات ایجاد شود منجر به یک بحران جدی در بازار خواهد شد بنابراین باید تصمیمات سنجیده‌ای در این زمینه گرفته شود.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به این که محدودیت‌های ایجاد شده برای خودروهای وارداتی در قیمت خودروهای داخلی نیز تاثرگذار است، تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی، بازار خودروهای وارداتی در آینده‌ای نه چندان دور دچار مشکل جدی خواهد شد.

او با اشاره به "کمپین نه به خرید" و تاثیر آن در کاهش قیمت خودرو، توضیح داد: این کمپین تاثیری در کاهش قیمت ندارد چرا که این نوسانات اختیاری نبوده و از این طریق قابل اصلاح نیست، ضمن اینکه این کمپین برای کالاهای مصرفی نتیجه مثبتی دارد نه برای خودرو که تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است.

مرشد سلوک عامل اصلی افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته را نتیجه عدم تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی دانست و بیان کرد: تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد قیمت خودرو نیز ارزان نخواهد شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا