صنعت، معدن، تجارتمعدن

دوره آموزشی اصول تجارت بین المللی مواد معدنی برگزار می شود

موسسه یونیدرو( مؤسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو) ، دوره آموزشی اصول تجارت بین المللی مواد معدنی برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدیر برنامه ریزی و توسعه یونیدرو، مهشید فروهی، از آغاز فعالیت بخش آموزش این موسسه خبر داد و اظهار کرد: بخش پژوهش این موسسه فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده و اکنون بخش آموزش پس از انجام تهیه بخشی از زیرساخت سازمانی حوزه آموزش خود، با برگزاری نخستین دوره تحت عنوان” اصول تجارت بین المللی مواد معدنی” فعالیت خود را آغاز می کند.

وی افزود: “دوره آموزشی اصول تجارت بین المللی مواد معدنی” اولین دوره آموزشی یونیدرو است که پس از انجام مطالعات تطبیقی با چندکشور مورد نظر و منتخب، با مشاوره و همکاری کارشناسان و متخصصان حوزه آموزش و دانشکده معدن دانشگاه تهران طراحی و اجرا می شود.

فروهی گفت: مدرس دوره کیوان جعفری طهرانی بوده و دوره مذکور در ۵۴ ساعت و از اواخر تیر ماه ۹۷ به مدت ۶ هفته برگزار خواهد شد.در پایان دوره نیز گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد. وی همچنین در خصوص ادامه ارتباط دانشجو و حوزه آموزش یونیدرو پس از پایان دوره به منظور اثربخشی بیشتر دوره تاکید نمود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه یونیدرو یادآور شد: از مهمترین مسایل مورد نظر یونیدرو پویا و سهیم بودن در ارتباط با فراهم سازی بسترهای اقتصاد دانشی در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور است، که در این راستا علاوه بر تعریف، طراحی و انجام مطالعات کاربردی و توسعه ای، از آغاز فعالیت خود تاکنون سعی در برقراری ارتباطات هدفمند با دستگاه ها، نهادها و سازمانهای مرتبط به عنوان واسط حرفه ای صنعت و دانشگاه دارد. همچنین تأکید بر مسوولیت اجتماعی یونیدرو درکمک به اشتغالزایی و برگزاری چنین دوره هایی را گامی موثر در اشتغالزایی جوانان و کارشناسان حوزه متبوع، کمک به شکوفایی، توسعه و رونق جامعه به ویژه در شرایط کنونی بسیج کشور در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تحریم در یونیدرو مد نظر قرار گرفته است. از این رو، هدف از برگزاری این دوره تلاش در جهت مستحکم تر کردن پیوند حرفه ای صنعت و دانشگاه و فراهم کردن بستر مناسب برا ی ارتقائ سطح دانش افراد به منظور ورود به بازار کار و فعالیت های اقتصادی در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

طی این نشست،کیوان جعفری طهرانی به عنوان مدرس دوره مذکور اعلام کرد: یکی دیگر از اهداف از برگزاری این دوره اشراف به دانش تحلیل بازار است که می تواند در بخش بین الملل به ویژه در دوره تحریم ها موثر باشد. چرا که اطلاعات به دست آمده را باید بر اساس نیازهای کشور تحلیل کنیم.

وی به عنوان استاد دوره افزود: پس از اتمام دوره نیز ارتباط شرکت کنندگان و اساتید دوره حفظ خواهد شد و آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات آنها هستیم.

برنامه ریزی یونیدرو برای افزایش سطح دانش فارغ التحصلان

امید اصغری، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد با پشتوانه حرفه ای و برنامه ریزی های یونیدرو تا سال آینده پیش بینی می شود دوره های تخصصی و تکمیلی مختلف در حوزه معدن و صنایع معدنی برنامه ریزی و به اجرا درآید.

وی به خلاء آموزش در سرفصل های دروس مهندسی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در دروس مهندسی معدن و صنایع معدنی مباحثی همچون مدیریت، بازرگانی و کسب و کار به طور تخصصی در دانشگاه ها مطرح نمی شود که این امر موجب ایجاد نیازهای آموزشی در فارغ التحصیلان برای ورورد به بازار کار می شود.

اصغری افزود: ما تلاش می کنیم فارغ التحصیلان را به سمت افزایش سطح دانش و رفع نیاز تخصصی مرتبط با بازرگانی در حوزه معدن و صنایع معدنی هدایت کنیم. برگزاری این دوره آموزشی نیز با توجه به نیاز آشنایی با تجارت بین الملل در حوزه معدن و صنایع معدنی و عدم وجود دوره مشابه در داخل کشور مزیت محسوب می شود.

وی اظهار کرد: برگزاری این دوره می تواند در اصلاح مدیریت ، سیاست گذاری و اجرای استراتژی ،پشتیبانی و بازرگانی در حوزه معدن و صنایع معدنی موثر بوده و ترس از ورود به بازار تجارت بین الملل را در این حوزه از بین ببرد. علاوه بر این، آگاهی و شناخت کافی از بازار می تواند فضای جدید کسب و کار را فراهم کند. چرا که فقط بحث کار آفرینی و اشتغال مطرح نیست و در صورتی که تجارت مواد معدنی با موفقیت به خارج از کشور انجام شود، کشش در تولید ایجاد شده و در نتیجه استخراج و اکتشاف بیشتری صورت می گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه گفت: دانشگاه تهران مادر دانشگاه های ایران است و برداشتن گام در حوزه هایی همچون پیوند صنعت و دانشگاه در موسسه یونیدرو نشان از ظرفیت بالای این دانشگاه در حل مسائل جامعه دارد.

ارزآوری بخش معدن

کورش شعبانی، نایب رییس و مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران، از برگزاری دورهای تکمیلی اصول تجارت بین المللی مواد معدنی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: بخش معدن و صنایع معدنی ارزآور بوده و از اولویت های اقتصادکشور محسوب می شود. شناخت مواد معدنی، جایگاه و اولویت صادرات آنها، ارزش افزوده مواد معدنی و کشورهای هدف از جمله مباحثی است که در این دوره به صورت تخصصی و کاربردی آنها پرداخته می شود.

وی خاطر نشان کرد: مخاطبان این دوره دانشجویان، فارغ التحصیلان رشته معدن و صنایع معدنی ، فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی وعلاقمندان به کسب و کارهای بین الملل در این زمینه هستند.

بزودی متقاضیان می توانند از طریق وب سایت یونیدرو به آدرس Unidro.ut.ac.ir به جزییات برگزاری و ثبت نام آنلاین در دوره دسترسی پیدا کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا