انرژی

کمبود ۵۰۰۰ مگاواتی تولید برق در کشور

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال ۵۰۰۰ مگاوات کمبود تولید برق داریم که تنها با کمک مردم و مدیریت مصرف می‌توانیم شرایط پیش‌رو را مدیریت کنیم.

همایون حائری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تابستان امسال شرایط بسیار سختی در حوزه برق و انرژی خواهیم داشت، اظهار کرد: تمام همکاران ما در وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با تاکید بر این مساله که وزارت نیرو برای گذر از خاموشی تمام راهکارها و برنامه‌های لازم را اجرا و پیاده خواهد کرد، ادامه داد: تاکنون مشترکان همکاری خوبی در حوزه برق با ما داشتند که این مساله نشان می‌دهد فرهنگ مدیریت مصرف بین مشترکان به خوبی نهادینه شده است.

همچنین بخوانید

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی طی سال‌های اخیر با مجموعه اقداماتی که صورت گرفت آگاهی مردم نسبت به اهمیت انرژی و جایگاه آن در اقتصاد و افزایش همین مساله موجب شد که اکنون شاهد همکاری بیشتر مشترکان باشیم.

با نزدیک شدن به فصل گرما چالش خاموشی بیش از گذشته رخ نمایی می‌کند همین مساله نیز دغدغه‌هایی را به وجود آورده در این بین وزارت نیرو تنها راه چاره را مدیریت مصرف عنوان کرده و بر اساس گفته‌های مسوولان برقی کشور در صورت عدم اصلاح الگوی مصرف در کشور و ادامه روند کنونی، حداکثر نیاز مصرف کشور تا سال ۱۴۰۵ به حدود ۸۴ هزار مگاوات نیز برسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا