ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بالاخره شارژرهای بی سیم اپل کِی عرضه می‌شوند؟

اپل که قرار بود پد شارژر بی سیم ایرپاور خود را بعد از معرفی آیفون ۸ و آیفون ۱۰ عرضه کند، حالا اعلام کرده است که می خواهد آن را ماه سپتامبر سال جاری میلادی روانه بازار کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت Forbes، اپل در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۸ میلادی هم زمان با معرفی گوشی‌های هوشمند و پرچمدار آیفون ۱۰ و آیفون ۸ از پد شارژر بی سیم خود تحت عنوان ایرپاور (AirPower) معرفی کرد. ایرپاور اپل قرار بود در مدت زمان کوتاهی پس از رونمایی آن در رویداد اختصاصی این شرکت، وارد بازارهای جهانی شود و در دسترس کاربران و علاقمندان قرار بگیرد اما هرگز عرضه نشد و کاربران را همچنان چشم انتظار نگه داشت.

حالا با گذشت نزدیک به یک سال، این محصول جدید و شگفت انگیز هنوز روانه بازارهای جهانی نشده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی بلومبرگ، اپل قصد داشت آغاز فروش ایرپاور را بعنوان یک ابزار جانبی برای محصولات هوشمند و الکترونیکی خود در ماه ژوئن کلید بزند اما عرضه آن تحت تاثیر مشکلات فنی نظیر گرمایش بیش از اندازه به تعویق و تاخیر افتاد.

همچنین بخوانید

از آنجایی که اپل می‌خواهد در نسل‌های آینده درگاه شارژ را از گوشی های آیفون حذف کند، پدهای شارژر بی سیم ایر پاور می‌تواند از وسائل اصلی و اجتناب ناپذیر گوشی‌های آیفون و کاربران محصولات اپل به شمار رود. البته لازم به ذکر است که همواره شارژرهای بی سیم در مقایسه با کابل شارژ از سرعت بسیار کمتر و پایین تری برخوردارند.

حالا به نظر می رسد که گوشی های آیفون مدل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی که قرار است در ماه سپتامبر رونمایی و معرفی شوند، برای نخستین بار به همراه شارژر سریع عرضه شوند.

البته اپل هنوز زمان دقیق عرضه ایرپاور در سال ۲۰۱۸ را اعلام نکرده است اما بسیاری از مهندسین فعال در این شرکت آمریکایی بر این باورند که این محصول تا ماه ژوئن آماده عرضه به بازار می شود.  

طبق اعلام اپل، پدهای شارژ بی سیم ایرپاور قادر خواهند بود هم زمان سه محصول یعنی یک دستگاه گوشی آیفون، یک ساعت هوشمند اپل واچ و یک ایرپاد را شارژ کند.

اپل از لحاظ فنی تا سال اینده ۲۰۱۹ میلادی فرصت دارد که ایرپاور های خود را عرضه کند، اما به نظر می‌رسد که می خواهد هر چه زودتر این کار را انجام دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا