صنعت، معدن، تجارت

جزئیات برنامه دولت برای تقویت ذخایر اقلام اساسی

دبیر ستاد تنظیم بازار از برنامه‌ریزی جدی دولت برای تأمین کالاهای اساسی در قالب سه سناریو خبر داد و گفت: برای مقابله با تهدیدات احتمالی تحریم، کالاهای اساسی به میزان کافی ذخیره‌سازی شده است.

محسن بهرامی ارض اقدس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تمهیدات دولت مبنی بر تأمین اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم برای مقابله با تحریم‌های احتمالی اظهار داشت: دولت با مصوبه شورای امنیت ملی و ستاد تدابیر اقتصادی، سه سناریو را برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در قالب سناریوی خوشبینانه، بدبینانه و شرایط عادی در نظر گرفته است که در قالب آن، کالاهای مورد نیاز مردم را تأمین نماید.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: بر این اساس تمام تمهیدات مورد نظر برای بدبینانه‌ترین شرایط نیز در نظر گرفته شده که در قالب آن، کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید در قالب ذخایر یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش‌ماهه تأمین شده است.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: اکنون سطح ذخایر استراتژیک کالایی در حد بسیار مطلوب قرار گرفته و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ ضمن اینکه تجربه نشان داده که هیچ‌گاه حتی در بدترین شرایط مانند دوران جنگ، ایران به لحاظ تأمین کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم مشکلی نداشته و حتی در دوره‌هایی از جنگ و تحریم، سالانه تا هفت میلیون تن نیز گندم وارد کشور شده است.

بهرامی ارض اقدس خاطرنشان کرد: بر این اساس دولت بدبینانه‌ترین شرایط را نیز برای تأمین و ذخیره‌سازی کالاها در نظر گرفته تا هیچ‌گونه مشکلی بر روی اقلام اساسی و مواد اولیه مورد نیاز تولید ورود نکند.

وی ادامه داد: از تمام ظرفیت‌ها برای ذخیره‌سازی کالا استفاده شده و با توجه به اینکه دولت بر روی اقلامی که در سبد مصرفی خانوارها سهم بالایی دارد، تمامی تمهیدات را اندیشیده است.

محبوبه فکوری

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا