بانکبانک و بیمه

پیش بینی سیف از آینده اقتصاد و روابط بانکی ایران


رییس کل بانک مرکزی با اشاره به برخی اولویت های مذاکره برای تعیین تکلیف آینده برجام، افزود: سناریوهایی برای شرایط مختلف و نتایج مذاکرات آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، ولی اله سیف درباره خروج آمریکا از برجام و پیش بینی آینده اقتصاد و روابط بانکی کشور، به ایبِنا اظهارداشت: ایالات متحده با اتخاذ این تصمیم شرایط نوین و خاصی را ایجاد کرد و به مانند همیشه با بدعهدی خود نشان داد که قابل اطمینان نیست.

وی افزود: آمریکا با این اقدام خود، فرصت ها و تلاش های جامعه بین الملل برای به ثمر رسیدن برجام را از بین برد و یکطرفه از آن خارج شد. رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: این اقدام آمریکا در شرایطی بود که پایبندی ایران به تعهدات ذکر شده در برجام از سوی مجامع بین الملل و به ویژه سازمان انرژی اتمی ایران مورد تایید قرار گرفت و موجب انزوای آمریکا و مصمم شدن سایر طرف ها برای حفظ برجام و تامین منافع ناشی از برجام برای ایران شد.
سیف با تاکید بر اینکه مذاکرات لازم در حال انجام است، گفت: امیدوارم این مذاکرات هرچه زودتر شرایط مشخص فضای آینده بین المللی برای ارتباطات بانکی و فعالیت های اقتصادی ایران را ایجاد کند.
وی افزود: آنچه مسلم است ایران آمادگی کامل را دارد و فرصت محدودی هم برای طرف های مذاکره گذاشته تا اطمینان های لازم برای استمرار و دوام برجام ایجاد شود. ارتباط های بانکی مناسب، امکان فروش نفت به صورت کامل و در حجم گذشته از جمله مباحثی است که باید به آن توجه شود.
رییس شورای پول و اعتبار افزود: در فضای موجود سناریوهای مختلفی تنظیم شده تا متناسب با هر شرایطی، اقتصاد با کمترین نوسان مواجه شود و فضای مناسب برای فعالیت های اقتصادی کشور محیا باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا