بین الملل

وال استریت رشد کرد؛ داوجونز نوار افت پیاپی خود را پاره کرد

با بالا رفتن سهام انرژی، اس‌اندپی۵۰۰ و میانگین صنعتی داوجونز رشد کردند. شاخص داو توانست به توالی ۸ روزه افت خود پایان دهد، اما افت شاخص تکنولوژی شاخص نزدک را پایین نگاه داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، با بالا رفتن سهام انرژی، اس‌اندپی۵۰۰ و میانگین صنعتی داوجونز رشد کردند. شاخص داو توانست به توالی ۸ روزه افت خود پایان دهد، اما افت شاخص تکنولوژی شاخص نزدک را پایین نگاه داشت.

پس از این‌که تولیدکنندگان اوپک توافق کردند تولید خود را به میزان متوسطی افزایش دهند تا در مواقع بالا رفتن تقاضای جهانی بتوانند اختلال در تولید را جبران کنند، قیمت نفت آمریکا ۴.۶ درصد جهش کرد و در ۶۸.۵۸ دلار برای هر بشکه به کار خود پایان داد. قیمت نفت برنت هم ۳.۴ درصد جهش کرد و در ۷۵.۵۵ دلار به ازای هر بشکه بسته شد.

همچنین بخوانید

سهام اکسون‌موبایل ۲.۱ درصد و سهام شورون ۲.۰ درصد بالا آمدند و این دو شرکت بزرگترین انرژی را به شاخص اس‌اندپی۵۰۰ دادند. شاخص انرژی اس‌اندپی ۲.۲ درصد جهش کرد و قوی‌ترین عملکرد خود در ماه جون را به ثبت رساند.

تداوم تقویت قیمت نفت به علت تصمیم قبلی اوپک برای محدود کردن عرضه، باعث شد که بخش انرژی اس‌اندپی تا به این‌جای ربع سال کنونی بیش از ۱۱ درصد سود کند و بهترین عملکرد را در بین ۱۱ شاخص اصلی اس‌اندپی داشته باشد.

شاخص صنعتی داوجونز ۱۱۹.۱۹ واحد یا ۰.۴۹ درصد رشد کرد و به ۲۴۵۸۰.۸۹ واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۵.۱۲ واحد یا ۰.۱۹ درصد رشد کند و به سطح ۲۷۵۴.۸۸ واحد برسد. اما کامپوزیت نزدک ۲۰.۱۴ واحد یا ۰.۲۶ درصد افت کرد و به ۷۶۹۲.۸۲ واحد رسید.

این هفته شاخص داو ۲ درصد از دست داد، که این ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی آن از اواخر مارچ تا کنون است. اس‌اندپی۵۰۰ هم ۰.۹ درصد افت کرد و نزدک ۰.۷ درصد پایین آمد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا