صنعت، معدن، تجارت

در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردیم

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ گاه نقش بازار را نمی توان در اقتصاد نادیده گرفت، گفت: در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم روز ملی اصناف گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور مقطع بسیار سخت را پشت سر  گذاشت  و آن زمانی بود که بازار دچار آشفتگی شد و تامین و توزیع کالا دچار مشکلات شده بود، ولی هیچ وقت مردم احساس نکردند که بازار قصد منفعت طلبی و ثروت اندوزی دارد.

وزیر کشور افزود: در این میان و در مقاطع مختلف، همیشه مسئولان  بازار را در کنار خور می‌دیدند؛ ضمن اینکه با شروع جنگ تحمیلی نیز، باز نقش بازار و اصناف بی بدیل بود و نمی‌توان آنرا نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: بازار در آن مقاطع حساس، نقش مهمی را ایفا کرد و هیچ وقت چهره امام را بدون حمایت معتمدان بازار نمی‌توانیم تصور کنیم و هیچ وقت راهپیمایی انقلاب اسلامی را بدون حضور اصناف نمی‌توانیم تصور کرد؛ ضمن اینکه در هیچ تحلیل تاریخی و سیاسی نقش تولید و بازار را نمی توان در فرایند انقلاب و فعالیت‌های اجتماعی نادیده گرفت.

وزیر کشور گفت: بدنه دولت و فعالان اقتصادی،   در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی کوتاهی داشته اند و البته این کوتاهی از مقطع که مقام معظم رهبری نامگذاری کردند، شروع نشده، بلکه از آن روز که انقلاب ما شروع شد، ما باید در حوزه مقاوم کردن اقتصاد فعالیت می‌کردیم و باید در همه مقاطع و از جمله برنامه‌های توسعه‌ای، باید در مقام کردن اقتصاد کشور گام بر می‌داشتیم.

وی افزود: همه کسانی که خواستند در مسایل سیاسی وارد شوند و در حوزه‌های اقتصادی گفتند که استقلال، اصلی ترین پایه اقتصاد است، ولی متاسفانه ما در استقلال اقتصادی نتوانستیم در تراز انقلاب حرکت کنیم؛ در این میلن اگرچه حرکت های قبلی خوبی داشتیم، اما تراز انقلاب استقلال دیگری را می‌طلبد؛ استقلالی که در هر مقطع به هر بهانه ای آمدند شیر نفت را در اختیار گرفتند و بازار نفت را محدود کردند ما در حوزه‌های اقتصادی دچار تنش و تلاطم نشویم.

محبوبه فکوری

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا