بین الملل

قربانی جدید جنگ تجاری آمریکا وچین/خودروسازی آلمان بامشکل مواجه شد

بالا رفتن سروصداها و تبادل کلمات بین آمریکا و چین که دنیا را با تهدید جنگ تجاری روبرو ساخته، یک قربانی دیگر پیدا کرده که این قربانی بخش خودروسازی آلمان است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بالا رفتن سروصداها و تبادل کلمات بین آمریکا و چین که دنیا را با تهدید جنگ تجاری روبرو کرده است، یک قربانی دیگر پیدا کرده است، بخش خودروسازی آلمان.

خودروسازان لوکس دایملر و بی‌ام‌و  آلمان هم به جمع اولین تلفات جانبی جنگ تجاری آمریکا و چین که بدترین نوع جنگ تجاری در سطح جهانی است که از دهه ۱۹۳۰ تا کنون بی‌سابقه بوده است، می‌پیوندند. قبلا کشاورزان آمریکایی و سازندگان پنل‌های خورشیدی و فولادسازان چینی، در این جمع قرار داشتند. به نظر می‌رسد صنایع منفردی مثل کشاورزی، خودرو و تکنولوژی، به شدت از این جنگ تجاری آسیب خواهند دید.

همچنین بخوانید

شرکت دایملر آلمان پیش‌بینی سود ۲۰۱۸ خود را کاهش داد، درحالی که شرکت بی‌ام‌و، که کارخانه واقع در کارولینای جنوبی آن، بزرگترین صادرکننده خودرو در آمریکا است، اعلام کرد که به علت تهدید جنگ تجاری، به گزینه‌های استرتژیک چشم دوخته است.

حالا همه منتظر ۶ جولای هستند تا ببینند که آیا واقعا جنگ تجاری شروع خواهد شد یا نه. این تاریخی است که طبق تهدیدات ترامپ، بخش اول تعرفه‌ها بر ۵۰ میلیارد دلار از واردات چین اعمال خواهد شد.

مقامات چین هشدار داده‌اند که تلافی خواهند کرد و ترامپ هم تهدید کرده است که احتمال آن وجود دارد که بر ۴۵۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین، تعرفه وضع کند و به این ترتیب نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار از واردات آمریکا از اقتصاد دوم جهان مشمول تعرفه‌های سنگین خواهد شد.

در معاملات دیشب وال‌استریت، بازارهای مالی تحت افزایش تهدیدهای تجاری افت کردند، هرچند خودروسازانی مانند جنرال موتور و فورد موتور توانستند سقوط سنگین خود را اندکی بهبود بخشند.

سهام جنرال موتور تقریبا ۲ درصد پایین‌تر بسته شد، درحالی‌که فورد موتور ۱.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و تسلا هم با سقوط سنگین ۴.۱ درصدی روبرو شد.

جنگ تجاری به کشاورزان آمریکایی که اکثریت آنها در انتخابات ۲۰۱۶ از ترامپ حمایت کرده بودند، آسیب می‌زند. پیش از این کشاورزان سویای آمریکا شاهد این بودند که ارزش محصول آنها به پایین‌ترین سطح چندین ساله خود افت کرد و حالا پرورش‌دهندگان خوک آمریکا هم حرارت آتش جنگ تجاری با چین را حس خواهند کرد.

چین هم اعلام کرده است از ششم جولای و پس از اجرایی شدن تعرفه‌های آمریکا بر ۵۰ میلیارد دلار از واردات چین، تعرفه‌های جدیدی بر ۶۵۹ کالای آمریکایی دیگر وضع خواهد کرد که تعرفه‌های ۵۴۵ مورد از آنها از همان ۶ جولای اجرایی خواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا