صنعت، معدن، تجارت

مراسم روز ملی اصناف آغاز شد

مراسم روز ملی اصناف دقایقی قبل با حضور وزیر کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم روز ملی اصناف دقایقی قبل با حضور وزیر کشور آغاز شد.  در این مراسم قرار است تفاهم نامه ای میان وزارت کشور و اتاق اصناف ایران به امضا رسد

در همین زمینه، علی فاضلی در پیامی به مناسبت روز ملی اصناف گفت: یکم تیرماه هر سال یادآور توجه و اهتمام نسبت به یکی از بزرگ ترین، کارآمدترین، نجیب ترین، شریف ترین، فعال ترین و وفادارترین گروه های اجتماعی این مرز و بوم، یعنی فعالان صنفی است. بدون تردید فعالان صنفی که در بیش از سه میلیون بنگاه صنفی و جمعیتی بالغ بر ٢۴ میلیون نفر، توانسته اند ١٧.۵ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص دهند، اهتمام نسبت به منافع ملی را بیش از هر هدف دیگری پیگیری کرده و متوجه آن بوده اند. در سایه این هدف گذاری و تلاش مستمر است که رویکردها نسبت به فعالان صنفی، در بالاترین رکن انقلاب اسلامی نسبت به دیگر تلاشگران عرصه اقتصاد، متفاوت و متمایز بوده است تا جایی که از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به «بازوان ستبر انقلاب» تعبیر شدند.

رییس اتاق اصناف ایران افزود: این تعبیر نه تنها مسولیت سنگینی را تا همیشه بر عهده اصناف خواهد گذارد، بلکه بازاریان و اصناف را مکلف و متعهد می نماید تا به عنوان یک بال پرواز قدرتمند و توانمند کمک کنند تا انقلاب و اصناف مسیر تعالی و رشد و نمو خود را به خوبی و با اطمینان طی نماید.

وی تصریح کرد: امسال در حالی به استقبال گرامیداشت روز ملی اصناف نزدیک می شویم که نوک پیکان تهاجم دشمن به سمت اقتصاد ایران اسلامی نشانه رفته و دشمن با همه توان بنا دارد به هر طریق ممکن مردم را از توسعه اقتصادی کشور ناامید کند. حال آنکه اصناف، کسبه و بازاریان چون همیشه به عنوان سربازان پیش رو کشور و نظام اسلامی در صحنه هستند و اجازه دست درازی دشمنان را نخواهند داد. در این مسیر ملاحظات و الزاماتی پراهمیت و قابل توجه بیش از گذشته رخ می نماید. بی شک در موقعیت حساس، سرنوشت ساز و خطیر کنونی توجه به حفظ انسجام و وحدت در بدنه اصناف کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است. ضرورتی که باید بیش از هر زمان دیگری مطمع نظر فعالان صنفی ایران اسلامی باشد.

به گفته فاضلی، چه این که در سایه این وحدت است که توجه به مصالح عمومی کشور، تقویت بنیان های صنعتی و تجاری، حمایت از تولید ملی و تلاش در راستای حفظ منافع ملی کشور شکل می گیرد. یقینا حفظ آرامش بازار خواست آحاد ملت و اراده اصلی دولت و تمام ارکان حاکمیت است.

وی افزود: به هر روی این ظرفیتی است که تنها در فعالان صنفی یافت می شود و می تواند نقشی بی نظیر در تحقق اهداف نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را برای شما همکاران گرامی پدید آورد. در اول تیرماه، روز ملی اصناف، از قاطبه اصناف عزیز دعوت می کنم با تجدید بیعت با آرمانهای بلند رهبر کبیر انقلاب و با تلاش مضاعف برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، کمک کنند تا دولت با اتکا بر توان ملی مشکلات را با اتحاد و همدلی همه اقشار ملت پشت سر گذارد.

محبوبه فکوری

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا