صنعت، معدن، تجارت

دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط به کالاهای اساسی تعلق بگیرد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ما در بخش خصوصی معتقدیم ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به کالاهای اساسی باید تعلق بگیرد و دولت بازار ثانویه ارز را به رسمیت بشناسد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، غلامحسین شافعی با بیان اینکه اجرایی شدن نظام تشخیص مالیاتی، فشار را از تولید برمی‌دارد، افزود: در شرایط فعلی متأسفانه آنچه فشار، شناسایی و شفافیت است در فعالیت‌های تولیدی وجود دارد و فعالیت‌های غیرتولیدی مانند دلالی و سفته بازی مانند آنچه که در بازار ارز و سکه اتفاق افتاده است و بالاترین سودآوری را دارند هیچ گونه شفافیتی ندارند.

وی گفت: به عنوان بخش خصوصی بارها تاکید کردیم که اگر قرار باشد از فعالیت‌های مولد و تولید حمایت شود باید جذابیت این فعالیت‌ها از دلالی بالاتر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین افزود: نظر بخش خصوصی این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی باید فقط به کالاهای اساسی اختصاص یابد، اما اینکه این ارز برای ورود هر کالایی اختصاص یابد مورد نظر ما نیست.

وی گفت: به دولت پیشنهاد کردیم بازار ثانویه ارز را رسمیت دهد و از این بخش برای تامین کالاها استفاده کند که این اقدام تاثیر خوبی در تامین کالاها و رفع قاچاق خواهد داشت.

شافعی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه افزود: اگر فعالیت این نهاد، مستمر و جدی باشد و بخش خصوصی و کارشناسان مستقل اقتصادی را طرف مشورت خود قرار دهد برای اولین بار در مسائل اقتصادی کشور به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

برهان محمودی

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا