بانکبانک و بیمه

تعیین تکلیف مطالبات معوق بانکی


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه معوقات بانکی کاهش یافته است، افزود: اما میزان فعلی نیز بیش از نرم متداول موجود در نظام بانکی دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،شهباز حسن پور بیگلری با بیان اینکه معوقات بانکی از مهم ترین چالش های نظام بانکی کشور است، به ایبِنا گفت: با توجه به حجم بالای معوقات بانکی بخشی بزرگی از منابع مالی کشور قفل شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از معوقات بانکی نتیجه هزینه کرد تسهیلات بانکی در طرح هایی بوده که عملا تاثیری در تولید و اشتغال کشور نداشته است، افزود: هزینه کرد منابع بانکی در جایی غیر از تاکید قانونگذار نیز از مشکلات دیگر شبکه بانکی است.
وی با تاکید بر اینکه بدعهدی بسیاری از بدهکاران بانکی نسبت به تسویه بدهی خود آثار زیان باری بر وضعیت مالی کشور داشته است، تصریح کرد: معوقات بانکی منابع کلان کشور را حبس کرده اند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: طبق گزارش مسئولان بانک مرکزی حجم بدهی های معوق طی چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته که ادامه این رویه مشکلاتی را برای بانک ها رقم خواهد زد.
حسن پور بیگلری گفت: کاهش معوقات بانکی برای جلوگیری از زیان ده شدن بانک ها باید مدنظر و در اولویت مسئولان قرار بگیرد. وی با اشاره به نوع دیگری از معوقات بانکی، گفت: متاسفانه بخشی از بدهی ها که با نام معوقات شناخته می شود بدهی های سوخت شده است که امکان بازگشت آن به شبکه بانکی وجود ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بی توجهی به تعیین تکلیف معوقات بانکی، موجودی بانک ها را فریز کرده و امکان تسهیلات دهی را کاهش داده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا