بین الملل

وزیر نفت ونزوئلا: می‌توانیم تولید نفت خود را احیاء کنیم

وزیر نفت ونزوئلا گفت که کشورش توانایی این را دارد که تا پایان سال ۲۰۱۸، در تلاش برای احیای تولید از دست رفته، تولید نفت خام خود را یک میلیون بشکه افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر نفت ونزوئلا، مانوئل کوئه‌وِدو، روز جمعه بعد از اجلاس ۱۷۴ اوپک در وین گفت که کشورش توانایی این را دارد که تا پایان سال ۲۰۱۸، در تلاش برای احیای تولید از دست رفته، تولید نفت خام خود را یک میلیون بشکه افزایش دهد، اما او همچنین گفت که تحقق این هدف برای شرکت ملی نفت این کشور، پی‌دی‌وی‌اس‌ای، یک چالش خواهد بود.

رییس‌جمهور، نیکولاس مادورو، ماه گذشته گفته بود که پی‌دی‌وی‌اس‌ای در نظر گرفته است امسال تولید نفت خود را تا ۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهد و در صورت لزوم از روسیه، چین و اوپک، کمک خواهد گرفت. تولید نفت این کشور تحت تحریم‌های اقتصادی و به علت بحران اقتصادی افت کرده است.

همچنین بخوانید

مانوئل کوئه‌وِدو، وزیر نفت ونزوئلا، در حین برگزاری اجلاس اوپک در وین به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم تا پایان سال، تولید از دست رفته خود را احیا کنیم، ما قبلا هم گفته بودیم که ما دارای ظرفیت لازم برای انجام این کار هستیم.

او گفت: این هدف سال ۲۰۱۸ ماست و برای پی‌دی‌وی‌اس‌ای بسیار چالش‌برانگیز است. اما این هدفی است که خود ما تعیین کرده‌ایم.

وزیر نفت ونزوئلا که رییس پی‌دی‌وی‌اس‌ای هم هست، پیش از این گفته بود که ونزوئلا در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند. این درحالی است که داده‌های تامپسون رویترز نشان می‌دهد تولید نفت این کشور کمی پیش از این، یعنی سال ۲۰۱۶، حدود ۲.۳۷۳ میلیون بشکه در روز بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا