بین الملل

تأکید اوپک بر پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق جهانی کاهش تولید نفت

اعضای اوپک در بیانیه پایانی نشست ۱۷۴ این سازمان، بر لزوم پایبندی ۱۰۰ درصدی اعضای این سازمان به توافق جهانی کاهش تولید نفت تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اینترنتی دبیرخانه اوپک، اعضای اوپک با اشاره به تصمیم اوپک در نشست ۱۷۱ این سازمان مبنی بر کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه و همچنین با توجه به پایبندی بیش از ۱۵۲ درصدی اعضای این سازمان به این کاهش تولید، تصمیم گرفتند که کشورهای عضو باید تلاش کنند از اول ماه ژوئیه تا پایان دوره باقی مانده از قطعنامه پیشین، پایبندی خود را به ۱۰۰ درصد برسانند.

کمیته وزارتی اوپک و غیراوپک نیز باید این بر این مسئله نظارت و گزارش آن را به رئیس اوپک ارائه کند.

همچنین بخوانید

نشست اوپک همچنین این مسئله را تأیید کرد که برای ارزیابی کارایی توافق جهانی کاهش تولید نفت، یک شاخص واحد برای سنجش ثبات بازار کافی نیست و پیشنهاد می‌شود مجموعه‌ای جامع‌تر و آینده نگرانه‌تر از شاخص‌ها برای تعمیق عمق تحلیلی و درک سازوکارهای پیچیده عرضه و تقاضای نفت فراتر از کوتاه مدت، ارائه شوند.

اعضای اوپک از نقش حیاتی‌ای که کشورهای غیرعضو اوپک حاضر در توافق جهانی کاهش تولید نفت ایفا کردند قدردانی و بر اهمیت چهارمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک که فردا (دوم تیرماه) برگزار می‎شود تأکید کردند.

در این نشست همچنین درخواست کنگو برای عضویت در اوپک پذیرفته شد.

همچنین قرار شد نشست عادی آینده اوپک در روز سوم ماه دسامبر امسال (۱۲ آذر ماه) در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا