بین الملل

افت داوجونز برای هشتمین جلسه متوالی / سهام آمازون سقوط کرد

با افت مجدد سهام شرکت‌های صنعتی تحت تاثیر نگرانی از جنگ تجاری، شاخص داوجونز برای هشتمین جلسه متوالی افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، با افت مجدد سهام شرکت‌های صنعتی تحت تاثیر نگرانی از جنگ تجاری، شاخص داوجونز برای هشتمین جلسه متوالی افت کرد. از سوی دیگر سهام آمازون و سایر خرده‌فروشان آنلاین، پس از این که دادگاه عالی آمریکا دستور به جمع‌آوری مالیات از فروش این شرکت‌ها در آمریکا را صادر کرد، با افت روبرو شدند.

پس از این‌که شرکت دایملر آلمان پیش‌بینی سود ۲۰۱۸ خود را کاهش داد و بی‌ام‌دابلیو اعلام کرد که به علت جنگ تجاری بین ایالات‌متحده و چین به گزینه‌های استراتژیک چشم دوخته است، سهام تولیدکنندگان بزرگ و خودروسازان آمریکا تحت فشار قرار گرفت.

همچنین بخوانید

سقوط ۲.۵۲ درصدی کاترپیلار و ۱.۵ درصدی بوئینگ، شاخص صنعت اس‌اندپی را ۱.۱۹ درصد پایین کشید. این شاخص در هشت جلسه قبلی خود ۷ جلسه خود را با افت به پایان رسانده است.

پس از این‌که رای دادگاه عالی آمریکا به ایالت‌ها اجازه داد تا از خرده‌فروشان آنلاین مالیات بر فروش دریافت کنند، سهام آمازون تا ۱.۹ درصد سقوط کرد اما در نهایت افت خود را تا ۱.۱ درصد کاهش داد. وای‌فیر ۱.۶ درصد از ارزش سهام خود را از دست داد. اوراِستاک‌دات‌کام با سقوط سنگین ۷.۲ درصدی روبرو شد، اتسی ۱.۴ درصدافت کرد و ارزش سهام ای‌بِی هم ۳.۲ درصد پایین آمد.

همچنین پس از این‌که مدیرعامل اینتل، برایان کرزانیچ، به دنبال تحقیقات درباره روابط خلاف قانون او با یکی از کارکنان شرکت، استعفا داد، سهام اینتل ۲.۴ درصد سقوط کرد و فشار زیادی بر شاخص اس‌اندپی۵۰۰ وارد کرد.

شاخص صنعتی داوجونز ۱۹۶.۱ واحد یا ۰.۸ درصد افت کرد و به سطح ۲۴۴۶۱.۷ واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ هم ۱۷.۵۶ واحد یا ۰.۶۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و در رقم ۲۷۴۹.۷۶ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۶۸.۵۶ واحد یا ۰.۸۸ درصد افت کرد و در ۷۷۱۲.۹۵ واحد به کار خود پایان داد.

 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا