بین الملل

عراق تمایلی به افزایش تولید نفت ندارد/ حفظ توافق برای تثبیت بازار

وزیر نفت عراق قیمت کنونی نفت را مطلوب عنوان کرد و گفت: این کشور تمایلی به افزایش تولید نفت در نشست پیش روی اوپک (نشست ۱۷۴) ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت نفت، جبار حسین اللعیبی، وزیر نفت عراق که امروز (پنجشنبه، ۳۱ خردادماه) برای دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به هتل کمپینسکی آمده بود، پس از این دیدار اظهار کرد: در این دیدار درباره مسائل مختلفی مذاکره شد که مثبت بود.

 وی درباره این‌که آیا از قیمت کنونی نفت راضی هستید، اظهار کرد: قیمت نفت هم اکنون رضایتبخش است، اما تلاش برای برقراری ثبات در بازار، هدف اصلی است.

همچنین بخوانید

وزیر نفت عراق با بیان این که گزینه‌های مختلفی برای مذاکره درباره نشست پیش روی اوپک وجود دارد که امروز در نشست کمیته فنی مشترک توافق اوپک و غیراوپک بررسی می‌شود، افزود: تفاوت ایده وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم همه از شرایط راضی باشند.

وی از ذکر رقم احتمالی افزایش تولید نفت اوپک امتناع و تاکید کرد: عراق تمایلی به افزایش تولید نفت ندارد. حفظ توافق تا پایان سال به منظور برقراری ثبات در بازار، هدف اصلی است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت دیروز در هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک اظهار کرده بود: اوپک در طول حیات خود و به ویژه در سال‎های اخیر، از قیمت‎های معقول نفت حمایت کرده و هیچ گاه برای دستیابی به قیمت‎های بالای نامعقول تلاش نکرده و از آن حمایت نکرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا