بورسبورس اوراقخودرو

ریپ زدن گروه خودرویی در جاده تالار ادامه دارد/ ایجاد صف خرید برای گروه سایپا+ نمودار

در هفته جاری، گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، سایپا دیزل، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان مثبت معامله شدند.

*سایپا (خساپا)
سهام گروه سایپادر هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۳۹۹ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۶ هزار و ۷۳۶ سهم صعود کرد و حجم از ۱۳ میلیون و ۹۶۸ سهم با رشد به ۱۷۰ میلیون و ۸۴۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با رشد ۴.۹۹ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۳.۰۲ درصدی رسید.

تخته گاز گروه خودرویی در جاده تالار/ + نمودار
*ایران خودرو (خودرو)
سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و ۵۸۸ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۱۴۶ سهم افزایش یافت و حجم از ۲۵ میلیون و ۳۳۷ سهم با رشد به ۲۶ میلیون و ۳۱۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۸۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۰.۰۸ درصدی رسید.

تخته گاز گروه خودرویی در جاده تالار/ + نمودار
*زامیاد (خزامیا)
سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک هزار و ۲۵ سهم در ابتدای هفته به ۳ هزار و ۳۹۵ سهم افزایش یافت و حجم از ۲۸ میلیون و ۶۷ سهم با رشد به ۷۰ میلیون و ۹۹۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند رشد ۴.۷۷ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۲.۰۴ درصدی رسید.

تخته گاز گروه خودرویی در جاده تالار/ + نمودار

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و ۲ هزار و ۶۱۰ سهم در ابتدای هفته به ۳ هزار و ۸۷ سهم افزایش یافت و حجم از ۵۶ میلیون و ۵۴۷ سهم با رشد به ۶۴ میلیون و ۸۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۴.۷۴ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۳.۰۸ درصدی رسید.

تخته گاز گروه خودرویی در جاده تالار/ + نمودار

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۲ هزار و ۱۴۷ سهم در ابتدای هفته ۲ هزار و ۵۳۳ سهم افزایش یافت و حجم از ۶۰ میلیون و ۹۸۶ سهم با اُفت به ۴۹ میلیون و ۸۶۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت ۴.۹۵ واحدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رشد ۲.۰۲ درصدی رسید.

تخته گاز گروه خودرویی در جاده تالار/ + نمودار

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و ۵۸ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۲۵۴ سهم در پایان هفته افزایش یافت و حجم از ۱۸ میلیون و ۷۳۳ با رشد به ۲۵ میلیون و ۸۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۲.۴۷ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۰.۸۵ درصدی رسید.

تخته گاز گروه خودرویی در جاده تالار/ + نمودار

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و ۴۷ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۹۰۹ سهم افزایش یافت و حجم از ۲۵ میلیون و ۲۶۱ با رشد به ۶۳ میلیون و ۴۸۳ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۵۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۰.۸۵ درصدی رسید.

تخته گاز گروه خودرویی در جاده تالار/ + نمودار
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: در هفته گذشته خودوریی‌ها با توجه به انتقال سایپا دیزل در مجمع به بازار پایه، انتشار گزارش ضعیف ایران خودرو دیزل شرایط ضعیفی را تا اواسط هفته پشت سر گذاشتند.

وی در ادامه افزود: گروه خودرویی در آخرین روز کاری هفته پایانی خرداد ماه با توجه به ادامه پیش‌فروش‌های سنگین ایران خودرو و سایپا بازار شاهد صف خرید برای سایپا شد؛ اما همچنان این گروه دارای مشکلات عملیاتی و مالی هستند.

این کارشناس بازار سرمایه خطر نشان کرد: با وجودی اینکه بازار در حال رکورد شکنی شاخص است قیمت سهام خودروسازها همچنان روند نزولی دارد.

گزارش میزان حاکی از معامله گروه‌های سایپا، سایپا دیزل، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل با توجه به نوسان مثبت شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان مثبت معامله شدند.

منبع
میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا